Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/22241
Autoria: Serrão, C.
Data: 2005
Título próprio: Music-4you.com - digital music e-commerce case study
Volume: 3
Número: 1
Paginação: 93 - 105
ISSN: 1645-7641
Palavras-chave: Digital music
MOSES
MPEG-4
E-commerce
Licenses
Copyright
Digital rights management
Resumo: During the past couple of years a new business has arise on the Internet – digital music e-commerce. Web-sites such as Apple iTunes, Real Rhapsody and most recently the renewed version of Napster with Microsoft support have attracted a lot of attention to this new business. This paper introduces and describes an example of a digital music e-commerce web-site – Music-4You.com – developed in the framework of a European project called MOSES. However, Music-4you isn’t just another digital music e-commerce site. It introduces some new concepts in the electronic trading of digital music, such as the negotiation of rights licensing conditions, the usage of new media formats and the possibility of music providers add their own music to the web-site and to define their own business models and rights management.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
M4U-DigitalMusicE-Commerce-Journal_.pdfVersão Aceite560,37 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.