Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/22112
Author(s): Antunes, Nuno Francisco Castro da Gama
Advisor: Ferreira, João Carlos Amaro
Cardoso, Elsa Alexandra Cabral da Rocha
Date: 3-Dec-2020
Title: OMECO: Generating personalized business card designs from images
Reference: Antunes, N. F. C. da G. (2020). OMECO: Generating personalized business card designs from images [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22112
Keywords: Computer vision
Artificial intelligence
Marketing
Design generation
Natural language processing
Visão computacional
Inteligência artificial
Geração de design
Processamento de língua natural
Abstract: Rising competition in the retail and hospitality sectors, especially in densely populated and touristic destinations is a growing concern for many business owners, who wish to deliver their brand communication strategy to the target audience. Many of these businesses rely on word-of-mouth marketing, delivering business cards to customers. Furthermore, the lack of a dedicated marketing team and budget for brand image consolidation and design creation often limits the brand expansion capability. The purpose of this study is to propose a novel system prototype that can suggest personalized designs for business cards, based on an existing business card picture. Using perspective transformation, text extraction and colour reduction techniques, we were able to obtain features from the original business card image and generate an alternative design, personalized for the end user. We have successfully been able to generate customized business cards for different business types, with textual information and a custom colour palette matching the original submitted image. All of the system modules were demonstrated to have positive results for the test cases and the proposal answered the main research question. Further research and development is required to adapt the current system to other marketing printouts, such as flyers or posters.
O aumento da concorrência nos setores retalhista e hoteleiro, especialmente em destinos e densamente povoados e turísticos, é uma preocupação crescente para muitos empresários, que desejam apresentar a sua estratégia de comunicação de marca ao público-alvo. Muitos destes negócios dependem do marketing boca-a-boca, entregando cartões de visita aos clientes. Além disso, a falta de uma equipa de marketing dedicada e de orçamento para a consolidação da imagem e criação de design limita muitas vezes a capacidade de expansão da marca. O objectivo deste estudo é propor um novo protótipo de sistema que possa sugerir desenhos personalizados para cartões de visita, com base numa imagem de cartão de visita já existente. Utilizando técnicas de transformação de perspectiva, extracção de texto e redução de cor, conseguímos obter características da imagem original do cartão de visita e gerar um desenho alternativo, personalizado para o utilizador final. Conseguímos gerar cartões de visita personalizados para diferentes tipos de negócio, com informação textual e uma palete de cores personalizada que corresponde à imagem original apresentada. Todos os módulos do sistema demonstraram ter resultados positivos para os casos de teste e a proposta respondeu à principal questão de pesquisa. É necessária mais investigação e desenvolvimento para adaptar o sistema atual a outros imprimíveis de marketing, tais como folhetos ou cartazes.
Degree: Mestrado em Sistemas Integrados de Apoio à Decisão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_nuno_gama_antunes.pdf26,74 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.