Pesquisar


Filtros correntes:



Iniciar uma nova pesquisa
Adicionar filtros:

Utilizar filtros para refinar o resultado da pesquisa.


Resultados 11-20 de 20.
Registos:
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2019Towards a lean assessment model for evaluating the maturity level of business intelligence and analytics initiatives in higher educationCardoso, E.; Su, X.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2022Incorporation of ontologies in data warehouse/business intelligence systems - A systematic literature reviewLorvão Antunes, A.; Cardoso, E.; Barateiro, J.RecensãoAcesso Aberto
2019Applying advanced data analytics and machine learning to enhance the safety control of damsRico, J.; Barateiro, J.; Mata, J.; Antunes, A.; Cardoso, E.Parte de LivroAcesso Aberto
2016Looking back at the EUNIS repository data using text mining techniquesCardoso, E.; Ribeiro, R.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2023Evaluating the impact of gamification on the online shop of a game server: A Comparison between the Portuguese and North American contextsSantos, D.; Cardoso, E.; Alexandre, I.ArtigoAcesso Aberto
2013Evaluation of the maturity level of BI initiatives in European higher education iInstitutions: Initial report from the BI Task Force @EUNISCardoso, E.; Alcolea, J. J.; Rieger, B.; Schulze, S.; Rivera, M.; Leone, A.; Brighi, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2024Explainable artificial intelligence (XAI): A systematic literature review on taxonomies and applications in financeMartins, T.; de Almeida, A.; Cardoso, E.; Nunes, L.ArtigoAcesso Aberto
2024Ontology-based BIM-AMS integration in European highwaysAntunes, A. L.; Barateiro, J.; Marecos, V.; Petrović, J.; Cardoso, E.ArtigoAcesso Aberto
2023GELCO: Gamified educational learning contents ontologyAntunes, A.; Lopes, M.; Barateiro, J.; Cardoso, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2023How can LMS affect student’s motivation and engagement?Ferreira, R.; Cardoso, E.; Oliveira, J.Parte de LivroAcesso Aberto