Pesquisar


Filtros correntes:


Iniciar uma nova pesquisa
Adicionar filtros:

Utilizar filtros para refinar o resultado da pesquisa.


Resultados 1-10 de 13.
Registos:
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2023Children’s participation in early childhood education: A theoretical overviewCorreia, N.; Aguiar, C.; Amaro, F.ArtigoAcesso Aberto
2021Children’s right to participate in early childhood care and education settings and relative innovatory supportive digital tools for ECCE professionals’ developmentStavropoulos, E.; Karachristos, C.; Petrogiannis, K.; Aguiar, C.; Correia, N.; Wysłowska, O.; Taelman, H.; Penderi, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2020Parents' perceptions of student academic motivation during the COVID-19 lockdown: a cross-country comparisonZaccoletti, S.; Camacho, A.; Correia, N.; Aguiar, C.; Mason, L.; Alves, R. A.; Daniel, J. R.ArtigoAcesso Aberto
2020Teacher and peer reports on preschoolers’ sociometric popularityPeceguina, I.; Silva, I.; Correia, N.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ ideas about children’s participation within Portuguese early childhood education settingsCorreia, N.; Carvalho, H.; Durães, J.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ practices mediate the association between teachers’ ideas and children’s perceived participation in early childhood educationCorreia, N.; Carvalho, H.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2021Inclusão e participação social em educação de infânciaAguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Daniel, J.; Fialho, A.; Gamelas, A,; Aguiar, A.; Ferreira, M.; Peceguina, I.; Santos, A. J.; Pimentel, J.Parte de LivroAcesso Aberto
2022Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and careCorreia, N.; Aguiar, C.; Taelman, H.; Boderé, A.; Petrogiannis, K.; Penderi, E.; Karachristos, C.; Stavropoulos, E.; Wyslowska, O.; Markowska-Manista, U.; Mesquita, C.; Ribeiro, L.; Barros, S.; Araújo, S.; Pessanha, M.; Guimarães, C.; Coelho, V.; Correia, I.; Magalhães, E.; Figueiredo, V.; Almeida, F.ArtigoAcesso Aberto
2022Teacher attunement to preschool children’s peer preferences: Associations with child and classroom-level variablesPeceguina, I.; Daniel, J. R.; Correia, N.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2023Children's voices in early childhood education and careCorreia, N.; Aguiar, C.Parte de LivroAcesso Aberto