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http://hdl.handle.net/10071/2011
Author(s): | Cameira, Rita Margarida Melo Proença |
Advisor: | Cunha, Susana Santos, Maria Conceição |
Date: | 5-Aug-2010 |
Title: | Store atmosphere: Comparing super and hypermarket customer perception |
Reference: | Cameira, R. M. M. P. (2009). Store atmosphere: Comparing super and hypermarket customer perception [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/2011 |
Keywords: | Atmospherics Store environment Store format Customer perceptions |
Abstract: | In the competitive market that we live in, managers need to be empowered with the
right tools to use in order to turn their business into an outstanding one. In the retail market,
especially in a recession situation, price cannot be the only battle tool. The service and
environment that each store provides to its customers can be used to create a unique
combination, offering customers with a specific formula that they will not find anywhere else.
But does a specific formula based on environment variables have the same perception effect
on super and hypermarket customers? Does the store format influence the atmosphere
perception when the same elements are used? This study aims to pursue this issue and provide
some insights into which of the interior atmospheric variables are not sensitive to store
format. No mercado competitivo em que vivemos, os gestores precisam estar habilitados com as ferramentas certas para usar de modo a transformar os seus negócios em excepcionais. No mercado retalhista, especialmente em situação de recessão, o preço não pode ser a única ferramenta de batalha. O serviço e o ambiente que cada loja oferece aos seus clientes, pode ser usado para criar uma combinação única, oferecendo aos clientes uma fórmula específica que não vai encontrar em qualquer outro lugar. Mas será que uma fórmula específica com base em variáveis de ambiente tem o efeito na percepção sobre os clientes de super e hipermercados? Será que o formato de loja influencia a percepção da atmosfera de loja quando os mesmos elementos são utilizados? Este estudo visa prosseguir esta questão e fornecer alguma perspectiva sobre qual das variáveis atmosféricas interiores não são sensíveis à formato da loja. |
Degree: | Mestrado em Gestão Internacional |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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