Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19696
acessibilidade
Title: Estratégia de Marketing para o mercado da sinalização rodoviária
Authors: Cordeiro, Miguel Serrão
Orientador: Rodrigues, Joaquim Vicente
Keywords: Mercado B2B
Análise de Mercado
Plano de Marketing
Inovação
B2B Market
Market Analysis
Marketing Plan
Innovation
Issue Date: 18-Dec-2018
Citation: CORDEIRO, Miguel Serrão - Estratégia de Marketing para o mercado da sinalização rodoviária [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2018. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19696>.
Abstract: O presente projeto tem como objectivo desenvolver uma estratégia de marketing que permita uma abordagem consistente da Viamarca às vicissitudes e desígnios do atual mercado B2B da sinalização e segurança rodoviária. Inicialmente foram realizadas análises internas e externas, que realçaram tanto os pontos fortes e fracos da empresa como as oportunidades e ameaças do mercado B2B envolvente. Considerando os objectivos estabelecidos e as necessidades do mercado, delineou-se um plano de acções assente na inovação, satisfação de cliente, melhoria de processos e reforço comercial e comunicacional com o cliente, que visa constituir uma abordagem da empresa ao mercado e aos seus processos, a curto e longo prazo.
This project aims to develop a marketing strategy that allows Viamarca a consistent approach to the vicissitudes and designs of the current signaling and road safety B2B market. Initially there were realized internal and external analyses which highlighted company`s strenghts and weakeness as well as market opportunities and threats. Considering the established objectives and market needs, an action plan based on innovation, customer satisfaction, process improvement, comercial and communicational reinforcement with the client was outlined, aiming to constitute an approach to the market and its processes, in short and long term.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19696
Thesis identifier: 202152804
Designation: Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado



FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.