Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/1957
Author(s): | Louraço, André Carlos Midões |
Advisor: | Rodrigues, Miguel |
Date: | 26-Jul-2010 |
Title: | Plano de negócio m.ID.ia |
Reference: | Louraço, A. C. M. (2009). Plano de negócio m.ID.ia [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/1957 |
Keywords: | Video-on-demand Televisão digital -- Digital television IPTV Internet protocol based tv Recomendação Recommendation |
Abstract: | Na sociedade de hoje em dia, a forma como a informação chega até nós é bastante diferente
do que era há uns anos atrás.
Com a proliferação da Internet e a, cada vez maior, penetração da Televisão Digital e da
IPTV, as pessoas deixaram de ser reféns dos conteúdos que os meios de comunicação
queriam transmitir, passando a receber informação ou entretenimento de acordo com os seus
gostos e preferências e segundo as suas escolhas.
A disponibilidade, em todo o Portugal, da Televisão Digital, prevista para 2012, e a
disseminação da IPTV, permitirá a toda a gente uma experiência completamente diferente,
com a Televisão e os seus conteúdos, do que até agora era possível, aparecendo inúmeros
serviços “tailor made” e “on-demand” com o intuito de satisfazer uma população cada vez
mais segmentada quer nos seus gostos quer nos seus horários de consumo televisivo.
Esta tese tem como objecto a elaboração de um Plano de Negócios de uma aplicação de
recomendação cinematográfica, “tailor made” para o serviço de Video-on-Demand (VOD),
presente na Televisão do Futuro. In today’s Society, the way information reaches us is quite different than it was a few years ago. With the proliferation of the Internet and the increasing reach of digital television and IPTV, people are no longer hostage to content that the media want to convey, and started to access information or entertainment in accordance with their tastes – What they want, when they want, the way they want it. The Digital Television availability all over Portugal, scheduled for 2012, the IPTV’s dissemination and the appearance of innumerous “tailor made” and “on-demand” services , is fundamental in order to satisfy an increasingly more segmented population, with each and unique ways to accomplish satisfaction while watching TV. This thesis is aimed at the development of a Business Plan for a tailor-made movie recommendation application, for the service of Video-on-Demand (VOD), present in the Future TV. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
master_andre_midoes_louraco.pdf | 597,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.