Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/19020
Author(s): Lobato, Simão Duarte
Advisor: Martins, Ana Lúcia
Grilo, Teresa Sofia
Date: 12-Nov-2019
Title: A multi-scenario analysis to improve layout efficiency
Reference: Lobato, S. D. (2019). A multi-scenario analysis to improve layout efficiency [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/19020
Keywords: Logistics
ABC analysis
Picking
Warehousing
Storage assignment
Abstract: The ability to compete is paramount and efficiency, regardless of the organisations’ overall approach, is an issue companies continuously strive for. In every supply chain, the logistics costs represent a large portion of overall costs, and hence the warehousing costs. Although the storage of products by itself does not add value to the customer, it has an immediate impact on these operation costs. Lauak Portugal is a partner factory of Groupe Lauak, a French group that owns a set of industrial companies supplying the aeronautical market. Aiming the layout costs reduction, it is inside its final products warehouse that this research is carried out. Excluding inventory costs, the picking activity alone represents about 55% of the warehousing costs (Drury, 1998). Additionally, travelling during the picking activity is estimated to require about 50% of the time of the resources (Tompkins et al., 2010). Supported by this assumptions, 44 scenarios are analysed and compared, mixing storage assignment policies and alternative picking routes strategies. Both qualitative and quantitative approaches are used in this research, based on data collected from interviews, observation, documentation and archival records. A case study approach is conducted following literature recommendations (Voss et al., 2002; Yin, 2018). Findings showed that travelling distance can be reduced by about 64% when the class-based storage is used, following their picking frequency, along with a pre-selected picking route.
A capacidade de competir é primordial e a eficiência, independentemente da abordagem geral das organizações, é uma questão que as empresas continuamente se esforçam para atingir. Em todas as cadeias de abastecimento, os custos logísticos representam uma grande parte dos custos totais e, consequentemente, dos custos de armazenagem. Embora o armazenamento de produtos por si só não acrescente valor ao cliente, ele tem um impacto imediato sobre os custos de operação. Lauak Portugal é uma fábrica parceira do Groupe Lauak, um grupo francês que possui um conjunto de empresas industriais que abastecem o mercado aeronáutico. Visando a redução dos custos de layout, é dentro do seu armazém de produtos finais que esta pesquisa é realizada. Excluindo os custos de stock, a atividade de picking por si só representa cerca de 55% dos custos de armazenagem (Drury, 1998). Além disso, estima-se que as deslocações durante a atividade de picking represente cerca de 50% do tempo dos recursos (Tompkins et al., 2010). Com base nestas premissas, 44 cenários são analisados e comparados, misturando políticas de armazenamento e diversas rotas de picking. Ambas as abordagens qualitativa e quantitativa são utilizadas nesta pesquisa, com base em dados recolhidos a partir de entrevistas, observação, documentação e registros de arquivos. Estas abordagens são conduzidas com base nas recomendações da literatura (Voss et al., 2002; Yin, 2018). Os resultados mostraram que a distância percorrida pode ser reduzida em cerca de 64% quando a políticas de armazenamento “Class-Based” é utilizada, seguindo a frequência de picking, juntamente com uma rota de picking pré-definida.
Degree: Mestrado em Gestão de Serviços e da Tecnologia
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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