Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/18999
Author(s): | Genú, Gustavo Henrique Gontijo |
Advisor: | Marques, Susana Henriques |
Date: | 4-Nov-2019 |
Title: | A digital marketing plan for Dona Laranja: creating a new juice brand using social media |
Reference: | Genú, G. H. G. (2019). A digital marketing plan for Dona Laranja: creating a new juice brand using social media [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18999 |
Keywords: | Marketing plan Orange Juice market Marketing-mix Plano de marketing Laranja Mercado de suco |
Abstract: | Dona Laranja - Organização de Produtores de Citrinos Lda started producing over 30
years ago, in the Algarve, in Quinta da Lameira, and developed to concentrate the
supply and placement of the citrines production of its members, in order to enhance
openness in international markets. Our main objective is to be associated with our
customer for the best quality, at an excellent price. It aims to be present in a broad
spectrum of countries, always ensuring a sweet and juicy product. We intend to
establish regular customers who value its offer and increase the number of orders at
Quinta da Lameira's production.
The company has the objective to produce and sell a new juice brand, to be registered in
the highest standards of production. Our family business management is based on
unique experience and determination to create a product with added value for
customers. The dynamism of its entire team allows it to upgrade our agricultural
practices continually. Another critical success factor our company has, is our
distribution system developed to reduce costs and increase delivery speed
In this master thesis we focused in create a digital marketing plan with an external,
internal and competitive analysis and implementation proposal. This implementation
proposal consists on the development of the marketing strategy (strategic options:
segmentation, targeting and positioning) and operational plan. The operational plan is
the set of recommendations in terms of the marketing-mix: product, price, place and
promotion. A Dona Laranja - Organização de Produtores de Citrinos Lda começou a produzir há mais de 30 anos, no Algarve, na Quinta da Lameira, e desenvolveu-se para concentrar a oferta e colocação da produção de citrinos dos seus membros, de forma a aumentar a abertura nos mercados internacionais. O nosso principal objetivo é estarmos associados ao nosso cliente pela melhor qualidade, a um preço excelente. A empresa pretende estar presente num largo espectro de países, assegurando sempre um produto doce e suculento. Pretendemos estabelecer clientes regulares que valorizem a sua oferta e aumentem o número de encomendas na produção da Quinta da Lameira. A empresa tem como objetivo produzir e vender uma nova linha se sumos que serão produzidos e registados nos mais elevados padrões de produção. A nossa gestão empresarial familiar baseia-se na experiência e determinação únicas para criar um produto com valor acrescentado para os clientes. O dinamismo de toda a sua equipa permite-lhe actualizar continuamente as nossas práticas agrícolas. Outro fator crítico de sucesso da nossa empresa é o nosso sistema de distribuição desenvolvido para reduzir custos e aumentar a velocidade de entrega. Nesta tese de mestrado nos concentramos em criar um plano de marketing digital com uma análise externa, interna e competitiva e proposta de implementação. Esta proposta de implementação consiste no desenvolvimento da estratégia de marketing (opções estratégicas: segmentação, targeting e posicionamento) e plano operacional. O plano operacional é o conjunto de recomendações em termos de marketing-mix: produto, preço, local e promoção. |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_gustavo_gontijo_genu.pdf | 14,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.