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http://hdl.handle.net/10071/18948
Author(s): | Marques, Pedro Mendes |
Advisor: | Pereira, Leandro |
Date: | 30-Sep-2019 |
Title: | The impact of electric vehicles on the transportion setor |
Reference: | Marques, P. M. (2019). The impact of electric vehicles on the transportion setor [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18948 |
Keywords: | BEV APV Electric vehicle Questionnaire Mobility Gestão da tecnologia Indústria automóvel Veículo eléctrico Desenvolvimento sustentável -- Sustainable development Mobilidade Comportamento do consumidor -- Consumer behavior Portugal |
Abstract: | Due to the continuous useage of fossil fuels we are almost reaching a point of no return with catastrophic consequences in terms of climate change. With this issue in mind some companies, specifically in the automotive industry, have decided to go green with several BEV fleets which are changing and forcing cities to adapt to these changes and to the new APV options appearing with the purpose of enhencing and facilitate the mobility inside the cities. In this sense, the present investigation aims to estimate the impact and changes in the portuguese transportation sector, as well to assess the customer perception and identify the decision-making factors of an electric vehicle. An online questionnaire was used as a mean to collect the higher and broader number of respondents and its analysis was performed based on a qualitative analysis, hypothesis testing and correlations.
The results predict a growth of the APV in Europe and in Portugal along with average age of the Portuguese automotive car parc. It also expected a growth of the charging points infrastructure and the mobility options within the city. A BEV buyer usually considers itself as an ambitious person, seeking for new information about technology, sociable and always looking for ways to improve their life’s and considers the running costs of an EV to be lower than a conventional car. Moreover, the Price and Autonomy are the two most valued factors in an EV and the Brand and Technology the least. Devido ao uso continuado dos combustíveis fósseis, nós estamos a chegar a um ponto de não retorno com consequências devastadoras em termos de alterações climáticas. Com esta questão em mente, algumas empresas, especificamente da indústria automóvel, decidiram ser mais sustentáveis com o desenvolvimento de vários BEV nas suas frotas que estão a mudar e forçar as cidades a adaptarem-se a estas novas mudanças e ainda, às novas opções de APV que estão a aparecer com o objetivo de melhorar e facilitar a mobilidade dentro das cidades. Deste modo, a presente investigação serve para estimar o impacto e as mudanças no setor dos transportes em Portugal, bem como entender a perceção do comprador e identificar os fatores decisão num automóvel elétrico. Um questionário online foi efetuado de maneira a conseguir recolher o maior e mais variado número de inquiridos e a sua análise foi feita com base numa análise qualitativa, teste de hipóteses e correlações. Os resultados preveem um crescimento dos APV na Europa e em Portugal juntamente com o crescimento da idade média do parque automóvel português. Também é esperado um aumento da infraestrutura de pontos de carregamento e das opções de mobilidade dentro da cidade. Uma pessoa que compre um BEV considera se uma pessoa ambiciosa, procurando informação nova sobre tecnologia, sociável, sempre tentando melhorar a sua vida e considera que os custos de manutenção de um automóvel elétrico são inferiores aos de um veículo convencional. Além do mais, o Preço e a Autonomia são os dois fatores mais valorizados num EV e a Marca e a Tecnologia os menos valorizados. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Serviços e da Tecnologia |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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