Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18944
Author(s): Boda, Harmony Marie Paulette
Advisor: Silva, Rui Vinhas da
Date: 9-Sep-2019
Title: Female leadership in the creative industries
Reference: Boda, H. M. P. (2019). Female leadership in the creative industries [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18944
Keywords: Creative industries
Female
Leadership
Management
Liderança
Mulher
Criatividade -- Creativity
Indústria
Gestão
Abstract: The under-representation of female gender and especially female leaders in the creative industries is an increasingly debated issue. Several papers in the literature and in media have been written concerning the lack of women especially at senior positions in the sector with the purpose of explaining the source of this problem. Although point of views on this topic differ, understanding the under-representation of women at leadership roles has been problematic due to a lack of information and data as the sector is rapidly changing. The purpose of this paper is to provide a qualitative understanding of the under-representation of women leaders in the creative industries and how successful female leaders perceive the problem and battle the challenges imposed by the sector. Based on literature review, a specific research has been implemented in order to understand the phenomenon in creative organisations.
Existem, cada vez mais, discussões acerca da minoria do género feminino, especialmente enquanto líderes na indústria criativa. Tanto em artigos científicos como nos média este tema, relacionado com a falta de mulheres a desempenhar funções em cargos superiores nesta indústria, tem sido debatido a fim de se tentar perceber a causa deste problema. Embora haja diferentes pontos de vista, perceber a falta de representação feminina em posições de liderança tem sido difícil devido à falta de informação e de dados, relacionado consequentemente com as alterações constantes nesta área. Portanto, a principal função deste artigo é perceber, qualitativamente, a minoria do género feminino enquanto líderes nesta área e, como elas enfrentam esse problema impostos pela indústria criativa. Baseando na revisão de literatura, foi feita uma pesquisa especificamente focada em perceber este fenómeno relacionado com agências criativas.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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