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http://hdl.handle.net/10071/18944
Author(s): | Boda, Harmony Marie Paulette |
Advisor: | Silva, Rui Vinhas da |
Date: | 9-Sep-2019 |
Title: | Female leadership in the creative industries |
Reference: | Boda, H. M. P. (2019). Female leadership in the creative industries [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18944 |
Keywords: | Creative industries Female Leadership Management Liderança Mulher Criatividade -- Creativity Indústria Gestão |
Abstract: | The under-representation of female gender and especially female leaders in the
creative industries is an increasingly debated issue. Several papers in the literature and in
media have been written concerning the lack of women especially at senior positions in
the sector with the purpose of explaining the source of this problem. Although point of
views on this topic differ, understanding the under-representation of women at leadership
roles has been problematic due to a lack of information and data as the sector is rapidly
changing. The purpose of this paper is to provide a qualitative understanding of the under-representation
of women leaders in the creative industries and how successful female
leaders perceive the problem and battle the challenges imposed by the sector. Based on
literature review, a specific research has been implemented in order to understand the
phenomenon in creative organisations. Existem, cada vez mais, discussões acerca da minoria do género feminino, especialmente enquanto líderes na indústria criativa. Tanto em artigos científicos como nos média este tema, relacionado com a falta de mulheres a desempenhar funções em cargos superiores nesta indústria, tem sido debatido a fim de se tentar perceber a causa deste problema. Embora haja diferentes pontos de vista, perceber a falta de representação feminina em posições de liderança tem sido difícil devido à falta de informação e de dados, relacionado consequentemente com as alterações constantes nesta área. Portanto, a principal função deste artigo é perceber, qualitativamente, a minoria do género feminino enquanto líderes nesta área e, como elas enfrentam esse problema impostos pela indústria criativa. Baseando na revisão de literatura, foi feita uma pesquisa especificamente focada em perceber este fenómeno relacionado com agências criativas. |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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