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dc.contributor.advisorSilva, Rui Vinhas da-
dc.contributor.authorBoda, Harmony Marie Paulette-
dc.date.accessioned2019-12-05T12:49:25Z-
dc.date.available2019-12-05T12:49:25Z-
dc.date.issued2019-09-09-
dc.date.submitted2019-06-
dc.identifier.citationBoda, H. M. P. (2019). Female leadership in the creative industries [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18944pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/18944-
dc.description.abstractThe under-representation of female gender and especially female leaders in the creative industries is an increasingly debated issue. Several papers in the literature and in media have been written concerning the lack of women especially at senior positions in the sector with the purpose of explaining the source of this problem. Although point of views on this topic differ, understanding the under-representation of women at leadership roles has been problematic due to a lack of information and data as the sector is rapidly changing. The purpose of this paper is to provide a qualitative understanding of the under-representation of women leaders in the creative industries and how successful female leaders perceive the problem and battle the challenges imposed by the sector. Based on literature review, a specific research has been implemented in order to understand the phenomenon in creative organisations.por
dc.description.abstractExistem, cada vez mais, discussões acerca da minoria do género feminino, especialmente enquanto líderes na indústria criativa. Tanto em artigos científicos como nos média este tema, relacionado com a falta de mulheres a desempenhar funções em cargos superiores nesta indústria, tem sido debatido a fim de se tentar perceber a causa deste problema. Embora haja diferentes pontos de vista, perceber a falta de representação feminina em posições de liderança tem sido difícil devido à falta de informação e de dados, relacionado consequentemente com as alterações constantes nesta área. Portanto, a principal função deste artigo é perceber, qualitativamente, a minoria do género feminino enquanto líderes nesta área e, como elas enfrentam esse problema impostos pela indústria criativa. Baseando na revisão de literatura, foi feita uma pesquisa especificamente focada em perceber este fenómeno relacionado com agências criativas.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectCreative industriespor
dc.subjectFemalepor
dc.subjectLeadershippor
dc.subjectManagementpor
dc.subjectLiderançapor
dc.subjectMulherpor
dc.subjectCriatividade -- Creativitypor
dc.subjectIndústriapor
dc.subjectGestãopor
dc.titleFemale leadership in the creative industriespor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202294951por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopor
dc.subject.jelM14-
dc.subject.jelM37-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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