Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18584
Author(s): Carvalho, Joana Patrícia de Oliveira
Advisor: Martins, Luís Carlos da Silva
Date: 16-Nov-2018
Title: Attracting young talents through a Campus Crew Program
Reference: Carvalho, J. P. de O. (2018). Attracting young talents through a Campus Crew Program [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18584
Keywords: Talent management
Employer branding
Strategic human resources management
Millennials
Gestão de talentos
Gestão de recursos humanos
Planeamento estratégico
Internacionalização das empresas
Trabalho de projeto
Portugal
Abstract: Bearing in mind that the Management of Talent is precisely suited to today’s dynamic and competitive environment, and that three generations currently compose the organizations’ workforce, the practice of “Employer Branding” arises. Effective Employer Branding is a source of competitive advantage, increments the internalization of company values while retaining their employees. It is vital that companies distinguish themselves from competitors and develop a Strategy that attracts the top talented job seekers. The purpose of this Master Project is to present a Strategic Plan for Company Alpha (fictional name) regarding a “Campus Crew Ambassador Program” at the Portuguese Universities. This Program is designed to improve the Company’s brand awareness among University students and to attract them towards working in this leading European Bank.
Considerando que a Gestão de Talentos se enquadra num ambiente de trabalho dinâmico e competitivo e que a atual força de trabalho é composta por três gerações distintas, a prática de Employer Branding emerge. Uma estratégia eficaz de Employer Branding representa uma fonte de vantagem competitiva, potencia o aumento de internalização dos valores da empresa e contribui para a retenção dos trabalhadores. Torna-se, por isso, crucial que as empresas se distingam dos seus competidores e que desenvolvam uma Estratégia que atraia os candidatos mais talentosos. O objetivo deste Projeto é apresentar um Plano Estratégico para a empresa Alpha (nome fictício) relativo à implementação de um Programa de Embaixadores (Campus Crew Ambassador Program) nas Universidades portuguesas. Através deste Programa, pretende-se aumentar a brand awareness dos estudantes universitários relativamente a esta empresa e atrai-los para a mesma.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_joana_oliveira_carvalho.pdf835,85 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.