Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18374
Author(s): Rocha, Magda Alexandra Feliciano
Advisor: Rosa, Álvaro Augusto da
Date: 15-Nov-2018
Title: Internationalization of small and medium enterprises: The case of SOCEM Group
Reference: Rocha, M. A. F. (2018). Internationalization of small and medium enterprises: The case of SOCEM Group [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18374
Keywords: Internationalization
FDI
Markets
Small and medium enterprises
Strategy
Gestão de empresas
PME Pequenas e Médias Empresas
Internacionalização
Investimento direto estrangeiro
Mercados
Estratégia empresarial
Indústria de moldes
Trabalho de projeto
Abstract: Internationalization is becoming a current process which many enterprises are betting into in order to expand their business. National borders are not being enough to contain the influence of growing globalization and the wishes of achieving new higher goals, even for small and medium enterprises. However, it must not be considered as a simple management topic in which every enterprise succeeds. A lot can go wrong in an internationalization process and enterprises can be seriously jeopardised, especially when it occurs an FDI. Independently of the selected entry mode, there are always factors which are changing and must be taken into account while establishing an internationalization strategy. This case study is a qualitative study on how a small and medium enterprise international expansion for three different markets, operating in the mould industry, can be influenced by certain factors and conditions.
A internacionalização está a tornar-se um processo atual no qual muitas empresas estão a apostar para expandir os seus negócios. As fronteiras nacionais não são suficientes para conter a influência da crescente globalização e os desejos de alcançar novos e mais elevados objetivos, mesmo para pequenas e médias empresas. No entanto, não deve ser considerado como um tópico de gestão simples no qual todas as empresas são bemsucedida. Muito pode correr mal num processo de internacionalização e as empresas podem ser seriamente prejudicadas, especialmente quando ocorre um IDE. Independentemente do modo de entrada selecionado, há sempre fatores que estão a mudar e devem ser levados em conta quando se estabelece uma estratégia de internacionalização. Este estudo de caso é um estudo qualitativo sobre como uma expansão internacional de pequenas e médias empresas para três mercados diferentes, operando na indústria de moldes, pode ser influenciada por certos fatores e condições.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_magda_feliciano_rocha.pdf2,51 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.