Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/18374
Author(s): | Rocha, Magda Alexandra Feliciano |
Advisor: | Rosa, Álvaro Augusto da |
Date: | 15-Nov-2018 |
Title: | Internationalization of small and medium enterprises: The case of SOCEM Group |
Reference: | Rocha, M. A. F. (2018). Internationalization of small and medium enterprises: The case of SOCEM Group [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18374 |
Keywords: | Internationalization FDI Markets Small and medium enterprises Strategy Gestão de empresas PME Pequenas e Médias Empresas Internacionalização Investimento direto estrangeiro Mercados Estratégia empresarial Indústria de moldes Trabalho de projeto |
Abstract: | Internationalization is becoming a current process which many enterprises are betting
into in order to expand their business. National borders are not being enough to contain
the influence of growing globalization and the wishes of achieving new higher goals,
even for small and medium enterprises. However, it must not be considered as a simple
management topic in which every enterprise succeeds. A lot can go wrong in an
internationalization process and enterprises can be seriously jeopardised, especially
when it occurs an FDI. Independently of the selected entry mode, there are always
factors which are changing and must be taken into account while establishing an
internationalization strategy. This case study is a qualitative study on how a small and
medium enterprise international expansion for three different markets, operating in the
mould industry, can be influenced by certain factors and conditions. A internacionalização está a tornar-se um processo atual no qual muitas empresas estão a apostar para expandir os seus negócios. As fronteiras nacionais não são suficientes para conter a influência da crescente globalização e os desejos de alcançar novos e mais elevados objetivos, mesmo para pequenas e médias empresas. No entanto, não deve ser considerado como um tópico de gestão simples no qual todas as empresas são bemsucedida. Muito pode correr mal num processo de internacionalização e as empresas podem ser seriamente prejudicadas, especialmente quando ocorre um IDE. Independentemente do modo de entrada selecionado, há sempre fatores que estão a mudar e devem ser levados em conta quando se estabelece uma estratégia de internacionalização. Este estudo de caso é um estudo qualitativo sobre como uma expansão internacional de pequenas e médias empresas para três mercados diferentes, operando na indústria de moldes, pode ser influenciada por certos fatores e condições. |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_magda_feliciano_rocha.pdf | 2,51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.