Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/17970
Autoria: Pinto, P. L.
Editor: Manuel Jorge Rodrigues Couceiro da Costa, Filipa Roseta, Joana Pestana Lages, Susana Couceiro da Costa
Data: 2017
Título próprio: The place of architectural design studios in Portugal in response to the Bologna agreement
Volume: 2
Paginação: 1193 - 1200
Título do evento: EAAE ARCC 10th International Conference
ISBN: 978-1-138-056681-7
Palavras-chave: Architectural education in Portugal
Bologna
Design teaching
Curricular structures
Resumo: The curriculum harmonization of European university courses, converging for a European High-er Education Area by the so called Bologna Process (1999-2010), relocated the debate about the specificity of education in architecture, and its traditional methodology of learning by design, within the University environment. This paper approaches the structural, organizational and curricular developments of a group of Portuguese architectural schools, describing the changes driven by the Bologna Process and inquiring to what extent they present a change to the organization, the contents and the significance of traditional teaching of architectural design.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:DINÂMIA'CET-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Pedro Pinto - EAAE ARCC 2016 (Final).pdfPós-print362,76 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.