Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/174
Author(s): | Rovai, Mauro Luiz |
Date: | 2006 |
Title: | Lindonéia (ou as trilhas da memória em dois curtas brasileiros) |
Collection title and number: | CIES e-WORKING PAPER N° 11/2006 |
ISSN: | 1647-0893 |
Keywords: | Sociologia Filme Memória Brasil |
Abstract: | Este texto pretende-se um exercício de aproximação entre a abordagem sociológica e o produto audiovisual, tendo em perspectiva uma das principais características deste, a saber, a maneira como as imagens aparecem na tela, enfatizando os elementos que a estruturam: o tempo, o movimento, o som, dentre outros. O objetivo não é descobrir os sentidos escondidos por detrás das imagens, mas tentar compreendê-las a partir dos procedimentos que as tornaram visíveis na tela: os movimentos e ângulos de câmera, a duração das seqüências e os elementos presentes nos planos como, por exemplo, a música. This paper takes a sociological approach to audio-visual works. It focuses on one feature, namely the manner in which images appear on the screen, especially emphasizing their structuring elements such as time, movement and sound. Rather than uncovering the hidden meanings behind the images, the purpose is to understand the images based on the procedures that make them visible on the screen: camera movements and angles, sequence lengths, and elements present in shots –such as, for instance, music. |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CIES-WP - Working papers |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CIES-WP11_Rovai_.pdf | 186,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.