Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/16464
Author(s): Arlerot, John Anders Emil
Advisor: Shaozhuang Ma
Date: 15-May-2018
Title: How to manage and retain volunteers in an international start-up business
Reference: Arlerot, J. A. E. (2017). How to manage and retain volunteers in an international start-up business [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/16464
Keywords: Volunteer management
Human resource management
Organisational lefe cycles
Start-up
Gestão de recursos humanos
Trabalho voluntário
Ciclo de vida
Organização do trabalho
Gestão de voluntários
Ciclos de vida organizacionais
Abstract: The dissertation aims to study how an international for-profit start-up business manage and retain volunteers in the workforce. Qualitative interviews were conducted with ambassador managers and the management of Uniplaces, an international start-up company. The data was discussed to the literature review with previous research and theory about human resource management, organisational life cycles, motivation theory, and volunteer management. The results show that the volunteers are managed by flexibility, financial compensation, a social work environment, learning opportunities, autonomy at work, recognition, and challenging job tasks. The results also explain what costs there are to managing volunteers. The conclusion indicate that the ambassador managers can be defined as volunteers and that the company can manage volunteers in order to deal with the increasing growth and complexity of the company structures. The conclusion show that the international start-up company is in its early stages of its organizational life cycle and that they manage and retain volunteers in the workforce by using different features that can be categorized as motivators and hygiene factors. Keywords: volunteer management, human resource management, organisational life cycles, start-up
A presente dissertação de mestrado tem como objetivo estudar o modo como uma empresa start-up com fins lucrativos gere e retém voluntários para efeitos de mão-de-obra. Foram realizadas entrevistas qualitativas com gestores de embaixadores e com a gestão da Uniplaces, uma empresa start-up internacional. Os dados foram discutidos na análise de literatura com uma prévia investigação e teoria sobre a gestão de recursos humanos, ciclos de vida organizacionais, teoria de motivação e gestão de voluntários. Os resultados demonstram que os voluntários são geridos através de flexibilidade, compensação financeira, um ambiente social no trabalho, oportunidades de aprendizagem, autonomia no trabalho, reconhecimento e tarefas de trabalho desafiantes. Os resultados demonstram igualmente quais são os custos associados à gestão de voluntários. A conclusão indica que os gestores de embaixadores podem ser definidos como voluntários e que a empresa pode gerir os voluntários de forma a fazer face ao aumento do seu crescimento e complexidade das estruturas da empresa. A conclusão da presente dissertação vai no sentido de demonstrar que uma empresa internacional start-up se encontra a dar os seus primeiros passos do ciclo de vida organizacional e que consegue gerir e reter voluntários para efeitos de mão-de-obra ao recorrer à utilização de diferentes características que podem ser categorizadas como motivadoras ou fatores de higiene.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_john_arlerot.pdf899,75 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.