Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/16134
Author(s): Marques, Ricardo João Dias
Advisor: Rosa, Àlvaro
Date: 28-Nov-2017
Title: Centralize or decentralize the decision making in a subsidiary arab companies case study
Reference: Marques, R. J. D. (2017). Centralize or decentralize the decision making in a subsidiary arab companies case study [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/16134
Keywords: Centralization
Decentralization
Middle East
Subsidiaries
Gestão de empresas
Estratégia organizacional
Tomada de decisão
Cadeia de valor
Empresa associada
Médio Oriente
Abstract: The emergent markets have been one of the key drivers of the new globalized economy. Today, having a clear perspective on how we should leverage and allocate decision making processes throughout the value chain of an organization is more important than ever. When we look at today´s organizations, we also understand the critical role of centralization or decentralization processes as a key factor for competiveness in markets that require local adaptation. So, it becomes important to study the companies positioning and organizational strategy, regarding decision making, since it´s has a clear impact on the improvement of the subsidiaries structures in their operating markets. In this dissertation, we will present not only the importance and the typology of different subsidiaries, but also understand, from a conducted research in an emergent market like Middle East, how the decision making process is perceived in their overall subsidiaries management.
Os mercados emergentes têm sido um dos principais motores da nova economia globalizada. Hoje, ter uma perspectiva clara sobre a forma como alocamos e alavancamos os processos de tomada de decisão ao longo da cadeia de valor de uma organização é mais significativo do que nunca. Quando olhamos para as organizações de hoje, compreendemos o papel crítico da centralização e descentralização dos processos de decisão como um factor crucial para a competitividade nos mercados que exigem adaptação local. Assim, torna-se importante estudar o posicionamento de empresas e a sua estratégia organizacional em relação à tomada de decisão, uma vez que tem um impacto claro sobre a melhoria das estruturas subsidiárias nos mercados em que operam. Nesta dissertação, vamos apresentar não só a importância e a tipologia de diferentes subsidiárias, mas também compreender, a partir de uma pesquisa realizada no mercado emergente do Médio Oriente, como o processo de tomada de decisão é entendido na sua gestão global de subsidiárias.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_ricardo_dias_marques.pdf2,26 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.