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http://hdl.handle.net/10071/16134
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dc.contributor.advisorRosa, Àlvaro-
dc.contributor.authorMarques, Ricardo João Dias-
dc.date.accessioned2018-06-14T13:05:29Z-
dc.date.available2018-06-14T13:05:29Z-
dc.date.issued2017-11-28-
dc.date.submitted2017-09-
dc.identifier.citationMARQUES, Ricardo João Dias - Centralize or decentralize the decision making in a subsidiary arab companies case study [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/16134>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/16134-
dc.description.abstractThe emergent markets have been one of the key drivers of the new globalized economy. Today, having a clear perspective on how we should leverage and allocate decision making processes throughout the value chain of an organization is more important than ever. When we look at today´s organizations, we also understand the critical role of centralization or decentralization processes as a key factor for competiveness in markets that require local adaptation. So, it becomes important to study the companies positioning and organizational strategy, regarding decision making, since it´s has a clear impact on the improvement of the subsidiaries structures in their operating markets. In this dissertation, we will present not only the importance and the typology of different subsidiaries, but also understand, from a conducted research in an emergent market like Middle East, how the decision making process is perceived in their overall subsidiaries management.por
dc.description.abstractOs mercados emergentes têm sido um dos principais motores da nova economia globalizada. Hoje, ter uma perspectiva clara sobre a forma como alocamos e alavancamos os processos de tomada de decisão ao longo da cadeia de valor de uma organização é mais significativo do que nunca. Quando olhamos para as organizações de hoje, compreendemos o papel crítico da centralização e descentralização dos processos de decisão como um factor crucial para a competitividade nos mercados que exigem adaptação local. Assim, torna-se importante estudar o posicionamento de empresas e a sua estratégia organizacional em relação à tomada de decisão, uma vez que tem um impacto claro sobre a melhoria das estruturas subsidiárias nos mercados em que operam. Nesta dissertação, vamos apresentar não só a importância e a tipologia de diferentes subsidiárias, mas também compreender, a partir de uma pesquisa realizada no mercado emergente do Médio Oriente, como o processo de tomada de decisão é entendido na sua gestão global de subsidiárias.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectCentralizationpor
dc.subjectDecentralizationpor
dc.subjectMiddle Eastpor
dc.subjectSubsidiariespor
dc.subjectGestão de empresaspor
dc.subjectEstratégia organizacionalpor
dc.subjectTomada de decisãopor
dc.subjectCadeia de valorpor
dc.subjectEmpresa associadapor
dc.subjectMédio Orientepor
dc.titleCentralize or decentralize the decision making in a subsidiary arab companies case studypor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201769387por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociaispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Internacionalpor
dc.date.embargo2021-06-14-
dc.subject.jelF23-
dc.subject.jelM16-
dc.subject.jel1F International economics-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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