Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/15779
Author(s): Rodrigues, Inês de Oliveira
Advisor: Pereira, Hélia Gonçalves
Date: 28-Nov-2017
Title: Marcas de luxo num contexto digital: exclusividade "vs" diferenciação: caso Furla
Reference: Rodrigues, I. de O. (2017). Marcas de luxo num contexto digital: exclusividade "vs" diferenciação: caso Furla [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15779
Keywords: Marketing de produtos
Tecnologia digital
Gestão da marca
Indústria de produtos de luxo
Indústria cosmética
Comportamento do consumidor
Luxury brands
Brand management
Bags and leather goods
Digital marketing
Abstract: O presente caso pretende abordar a importância da estratégia digital, para o crescimento do negócio e evolução da marca de luxo Furla. Atualmente assiste-se a um novo consumidor de luxo, cada vez mais digital, que exige às marcas uma presença ativa nas plataformas digitais. A uma mudança do perfil do consumidor, para um consumidor mais jovem, com um papel mais ativo no mercado. O desafio das marcas de luxo inicia no paradigma da exclusividade, mantendo a visão e valores, sem cair na ubiquidade do digital, mas conseguindo satisfazer a necessidades exigentes do consumidor.
The presented case study was developed to study the digital strategy importance, for a better performance of Furla luxury brand, in the luxury market. Nowdays, there's a new different luxury consumer, who's more tech-savvy, demanding a dynamic brand's presence at digital platforms. We assist a whole new consumer's profile, and younger one, with an active roll in the business process. The luxury brand's challenge starts right at the exclusivity, keeping their vision and values, without falling into the ubiquity, always keeping in mind the more demanding consumer's needs.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_ines_oliveira_rodrigues.pdf3,43 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.