Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/15779
Author(s): | Rodrigues, Inês de Oliveira |
Advisor: | Pereira, Hélia Gonçalves |
Date: | 28-Nov-2017 |
Title: | Marcas de luxo num contexto digital: exclusividade "vs" diferenciação: caso Furla |
Reference: | Rodrigues, I. de O. (2017). Marcas de luxo num contexto digital: exclusividade "vs" diferenciação: caso Furla [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15779 |
Keywords: | Marketing de produtos Tecnologia digital Gestão da marca Indústria de produtos de luxo Indústria cosmética Comportamento do consumidor Luxury brands Brand management Bags and leather goods Digital marketing |
Abstract: | O presente caso pretende abordar a importância da estratégia digital, para o crescimento do
negócio e evolução da marca de luxo Furla.
Atualmente assiste-se a um novo consumidor de luxo, cada vez mais digital, que exige às
marcas uma presença ativa nas plataformas digitais. A uma mudança do perfil do consumidor,
para um consumidor mais jovem, com um papel mais ativo no mercado. O desafio das marcas
de luxo inicia no paradigma da exclusividade, mantendo a visão e valores, sem cair na
ubiquidade do digital, mas conseguindo satisfazer a necessidades exigentes do consumidor. The presented case study was developed to study the digital strategy importance, for a better performance of Furla luxury brand, in the luxury market. Nowdays, there's a new different luxury consumer, who's more tech-savvy, demanding a dynamic brand's presence at digital platforms. We assist a whole new consumer's profile, and younger one, with an active roll in the business process. The luxury brand's challenge starts right at the exclusivity, keeping their vision and values, without falling into the ubiquity, always keeping in mind the more demanding consumer's needs. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_ines_oliveira_rodrigues.pdf | 3,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.