Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/15736
Author(s): Bilro, Ricardo Jorge Godinho
Advisor: Loureiro, Sandra Maria Correia
Date: 4-Nov-2017
Title: The role of consumer-brand engagement in a digital marketing era
Reference: Bilro, R. J. G. (2017). The role of consumer-brand engagement in a digital marketing era [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15736
Keywords: Consumer-brand engagement
Brand advocacy
Stimuli of experience
Emotions
Marketing eletrónico
Estratégias de marketing
Comportamento do consumidor
Marca
Abstract: The purpose of this thesis is to understand the role of consumer-brand engagement in a digital marketing era. We explore the consumer-brand engagement construct in relation to consumers as the engagement subjects, and brands (i.e., brand/companies) as the engagement objects. Our intention is to contribute to advancing the theoretical knowledge of this subject and to provide useful insights that can be used by practitioners, particularly companies that use interactive platforms to create consumer-brand relationships.
O objetivo desta tese é o de compreender o papel do compromisso entre o consumidor e a marca nesta nova era de marketing digital. Exploramos nesse sentido o constructo do compromisso entre o consumidor e a marca, sendo o consumidor o sujeito do compromisso e a marca (isto é, marcas ou empresas) o objeto desse compromisso. É nosso objetivo contribuir para o avanço teórico do conhecimento sobre esta área do saber, bem como fornecer novos conhecimentos que possam ser úteis e utilizados pelos gestores nas empresas, nomeadamente no que diz respeito a empresas que utilizem plataformas interativas para criar relacionamentos entre os consumidores e as marcas.
Degree: Doutoramento em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
phd_ricardo_godino_bilro.pdf1,89 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.