Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/15560
Author(s): | Seabra, T. Roldão, C. Mateus, S. Albuquerque, A. |
Date: | 2016 |
Title: | Caminhos escolares de jovens africanos (PALOP) que acedem ao ensino superior |
ISBN: | 978-989-685-077-7 |
Keywords: | PALOP - Países Africanos de Língua Oficial Portuguesa Migração Jovem Ensino superior Dados estatísticos Portugal |
Abstract: | O estudo carateriza a presença dos imigrantes e descendentes de imigrantes dos PALOP no ensino superior e procura compreender a interação dos múltiplos processos, nas diferentes esferas da vida do jovem, que terão produzido a sua trajetória até esse nível de ensino. Aborda, deste modo, a questão da diversificação e reconfiguração social e étnico-nacional dos públicos do ensino superior. This study focus on the presence of immigrants and students of African background in higher education and seeks to understand the interaction of multiple processes in the different spheres of the young person's life, which will have produced their trajectory up to this level of education. It addresses the issue of the diversification and social and ethnic-national reconfiguration of higher education students. |
Peerreviewed: | no |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CIES-LAN - Autoria de livros nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Caminhos escolares de jovens africanos (PALOP) que acedem ao ensino superior.pdf | 3,75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.