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http://hdl.handle.net/10071/14053
Author(s): | Castro, Maria Madalena de Almeida Ribeiro Anglin de |
Advisor: | Duarte, Alzira |
Date: | 19-Dec-2016 |
Title: | The impact of online testimonials on job seekers' perceptions of organizational attractiveness |
Reference: | Castro, M. M. A. R. A. (2016). The impact of online testimonials on job seekers' perceptions of organizational attractiveness [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/14053 |
Keywords: | Online recruiting Online testimonials Website attractiveness Gestão de recursos humanos Recrutamento -- Recruitment Internet Empresa -- Company Desenvolvimento pessoal -- Personal development Mudança tecnológica |
Abstract: | The world is constantly changing and the great challenge is to keep up with this evolution.
We live in a world where boundaries are being extinguished and distances becoming
shorter. To meet the new challenges of globalization, companies need tools that allow
them to work faster, with agility and simplicity, in order to guarantee a competitive
advantage in the labor market, always being essential the investment in their human
capital.
This study was conducted to identify the perspective of potential candidates regarding the
attractiveness strategies adopted by companies, particularly the online testimonials.
In a first moment a qualitative study was addressed to companies, with the aim of
identifying which are their disclosure channels, the reasons that led them to adopt the
strategy of online testimonials and how they managed their implementation, with a view
to defining strategies to be applied in the future.
It was also a goal of this study to evaluate how the corporate websites influence the image
that potential candidates create about the company, to analyze the impact of online
testimonials on the potential candidates' perceptions about the company, to study the
degree of credibility associated with online testimonials and to understand how this tool
contributes to the effectiveness of the message that the company wants to convey.
From the results it is concluded that although companies are increasingly investing on
this approach, potential applicants still show some reservations towards it, though not
refusing its importance. O mundo está em constante mudança e o grande desafio está em acompanhar essa evolução. Vivemos num mundo onde as fronteiras se extinguem e as distâncias se encurtam. Para enfrentar os desafios da globalização, as empresas precisam de ferramentas que lhes permitam trabalhar mais depressa, com agilidade e simplificação, e que lhe garantam no mercado uma vantagem competitiva, considerando essencial o investimento no seu capital humano. Este estudo foi orientado no sentido de identificar as perspetivas dos potenciais candidatos face às estratégias de atratividade que as empresas utilizam, particularmente os testemunhos online. Num primeiro momento foi feito um estudo qualitativo, dirigido às empresas, com o objetivo de identificar os canais de divulgação utilizados, as motivações que as levaram a adotar a metodologia dos testemunhos online e a forma como os implementaram com vista à definição de estratégias a aplicar no futuro. Foi também objetivo deste trabalho, avaliar de que forma os websites das empresas influenciam a imagem que os potenciais candidatos criam da mesma, analisar o impacto que os testemunhos online têm na perceção dos candidatos sobre a empresa, estudar o grau de credibilidade dos testemunhos online e perceber de que forma esta ferramenta contribui para a eficácia da mensagem que a empresa quer veicular. Dos resultados obtidos conclui-se que apesar das empresas estarem a apostar cada vez mais nesta abordagem, os potenciais candidatos demonstram ainda algumas reservas embora não recusem a sua importância. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Recursos Humanos |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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