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dc.contributor.advisorDuarte, Alzira-
dc.contributor.authorCastro, Maria Madalena de Almeida Ribeiro Anglin de-
dc.date.accessioned2017-07-17T10:08:58Z-
dc.date.available2017-07-17T10:08:58Z-
dc.date.issued2016-12-19-
dc.date.submitted2016-10-
dc.identifier.citationCastro, M. M. A. R. A. (2016). The impact of online testimonials on job seekers' perceptions of organizational attractiveness [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/14053pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/14053-
dc.description.abstractThe world is constantly changing and the great challenge is to keep up with this evolution. We live in a world where boundaries are being extinguished and distances becoming shorter. To meet the new challenges of globalization, companies need tools that allow them to work faster, with agility and simplicity, in order to guarantee a competitive advantage in the labor market, always being essential the investment in their human capital. This study was conducted to identify the perspective of potential candidates regarding the attractiveness strategies adopted by companies, particularly the online testimonials. In a first moment a qualitative study was addressed to companies, with the aim of identifying which are their disclosure channels, the reasons that led them to adopt the strategy of online testimonials and how they managed their implementation, with a view to defining strategies to be applied in the future. It was also a goal of this study to evaluate how the corporate websites influence the image that potential candidates create about the company, to analyze the impact of online testimonials on the potential candidates' perceptions about the company, to study the degree of credibility associated with online testimonials and to understand how this tool contributes to the effectiveness of the message that the company wants to convey. From the results it is concluded that although companies are increasingly investing on this approach, potential applicants still show some reservations towards it, though not refusing its importance.por
dc.description.abstractO mundo está em constante mudança e o grande desafio está em acompanhar essa evolução. Vivemos num mundo onde as fronteiras se extinguem e as distâncias se encurtam. Para enfrentar os desafios da globalização, as empresas precisam de ferramentas que lhes permitam trabalhar mais depressa, com agilidade e simplificação, e que lhe garantam no mercado uma vantagem competitiva, considerando essencial o investimento no seu capital humano. Este estudo foi orientado no sentido de identificar as perspetivas dos potenciais candidatos face às estratégias de atratividade que as empresas utilizam, particularmente os testemunhos online. Num primeiro momento foi feito um estudo qualitativo, dirigido às empresas, com o objetivo de identificar os canais de divulgação utilizados, as motivações que as levaram a adotar a metodologia dos testemunhos online e a forma como os implementaram com vista à definição de estratégias a aplicar no futuro. Foi também objetivo deste trabalho, avaliar de que forma os websites das empresas influenciam a imagem que os potenciais candidatos criam da mesma, analisar o impacto que os testemunhos online têm na perceção dos candidatos sobre a empresa, estudar o grau de credibilidade dos testemunhos online e perceber de que forma esta ferramenta contribui para a eficácia da mensagem que a empresa quer veicular. Dos resultados obtidos conclui-se que apesar das empresas estarem a apostar cada vez mais nesta abordagem, os potenciais candidatos demonstram ainda algumas reservas embora não recusem a sua importância.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectOnline recruitingpor
dc.subjectOnline testimonialspor
dc.subjectWebsite attractivenesspor
dc.subjectGestão de recursos humanospor
dc.subjectRecrutamento -- Recruitmentpor
dc.subjectInternetpor
dc.subjectEmpresa -- Companypor
dc.subjectDesenvolvimento pessoal -- Personal developmentpor
dc.subjectMudança tecnológicapor
dc.titleThe impact of online testimonials on job seekers' perceptions of organizational attractivenesspor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201508001por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Recursos Humanospor
dc.subject.jelO15-
dc.subject.jelO33-
dc.subject.jel1O Economic development, innovation, technological change, and growth-
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