Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/14002
Author(s): Francisco, Ana Rita Belo Pereira
Advisor: Pereira, Hélia Maria Gonçalves
Date: 2016
Title: Marketing persona formulation and content strategy analysis for PHC Software, SA
Reference: FRANCISCO, Ana Rita Belo Pereira - Marketing persona formulation and content strategy analysis for PHC Software, SA [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14002>.
Keywords: Estratégias de marketing
Marketing eletrónico
Motivação do consumidor
Ferramentas estratégicas
Trabalho de projeto
Marketing
Personas
Marketing content
PHC Software
Conteúdo de Marketing
Abstract: The customer’s role has grown in importance through the years. In the current technological and information age, it is crucial for companies to understand the customer’s needs and motives, as well as ways to attract new customers (Derunova and Semenov, 2013). In this paper, the persona tool is created for each of the PHC Software SaaS Products, PHC Business FX, PHC Billing FX and the PHC POS FX. Personas are fictitious representations embodying behaviours, pain points, goals and characteristics of real customers or target audiences (Junior and Filgueiras, 2005) that can be used as a tool to better understand customers and from there develop strategies. After the analysis of the main target audiences for these products, this paper then, elaborates an analysis of the correspondent content marketing strategy. By analysing the current content and its communication channels, this paper aims to find gaps in the current strategy with the use of the persona’s tool and provide recommendations on how the company might minimize its distance to the customers and further improve its relationship.
O papel do consumidor tem vindo a ganhar importância ao longo dos anos. No atual panorama tecnológico e informacional, compreender as atuais necessidades e motivações do consumidor, assim como, novas formas de atrair novos clientes é determinante para as empresas (Derunova e Semenov, 2013). Neste trabalho, a ferramenta ‘Persona’ é criada para cada um dos produtos SaaS da PHC Software: PHC Business FX, PHC Billing FX e o PHC POS FX. Personas são representações ficcionais que incorporam os comportamentos, adversidades, objetivos e características de consumidores reais ou públicos alvo (Junior e Filgueiras, 2005), que podem ser utilizados como uma ferramenta para melhor compreender os consumidores e a partir dai desenvolver estratégias. Após a análise do público-alvo destes produtos, é elaborada uma analise à correspondente estratégia de conteúdo da empresa. Ao analisar o conteúdo atual e os meios de comunicação utilizados, este trabalho tem por objetivo encontrar lacunas na atual estratégia, através do uso de personas, e fornecer recomendações de como a empresa poderá minimizar a distância e otimizar as relações para com os atuais consumidores e público-alvo.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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