Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/13898
Author(s): Zhusupova, Anzhela
Advisor: Batista, Fernando
Date: 13-Dec-2016
Title: Characterizing the personality of twitter users based on their timeline information
Reference: ZHUSUPOVA, Anzhela, Nome - Characterizing the personality of twitter users based on their timeline information [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13898>.
Keywords: Personality traits
User profile
Portuguese
Twitter users
Sentiment analysis
Ciência da computação
Perfil
Personalidade
Utilizador
Análise comportamental
Tempo
Utilização do espaço
Espaço público
Rede social
Abstract: Personality is a set of characteristics that differentiate a person from others. It can be identified by the words that people use in conversations or in publications that they do in social networks. Most existing work focuses on personality prediction analyzing English texts. In this study we analyzed publications of the Portuguese users of the social network Twitter. Taking into account the difficulties in sentiment classification that can be caused by the 140 character limit imposed on tweets, we decided to use different features and methods such as the quantity of followers, friends, locations, publication times, etc. to get a more precise picture of a personality. In this paper, we present methods by which the personality of a user can be predicted without any effort from the Twitter users. The personality can be accurately predicted through the publicly available information on Twitter profiles.
A personalidade traduz-se num conjunto de características que diferenciam uma pessoa de outras. Pode ser identificada pelas palavras que as pessoas usam numa conversa ou em publicações que fazem nas redes sociais. A maioria dos trabalhos existentes na literatura estão focados na previsão de personalidade analisando textos em Inglês. Neste estudo, foram analisadas publicações dos utilizadores Portugueses na rede social Twitter. Tendo em conta que o limite de 140 caracteres imposto aos tweets pode dificultar a classificação dos sentimentos dos textos produzidos, foi decidido usar diferentes características e métodos tais como locais, tempo de publicação, quantidade de seguidores, quantidade de amigos, etc., para obter uma imagem mais completa da personalidade. Este documento apresenta um método para fazer a previsão da personalidade de utilizadores do Twitter, com base na informação existente e sem qualquer esforço do lado desses utilizadores. A personalidade pode ser calculada através da informação pública disponível.
Degree: Mestrado em Engenharia Informática
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis_Anzhela.pdf650,03 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.