Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/1358
Author(s): | Janela, Catarina |
Advisor: | Machado, Fernando Luís |
Date: | 6-Mar-2009 |
Title: | O sentido dos mediadores sócio-culturais no ensino básico: um estudo de caso no concelho da Amadora |
Reference: | JANELA, Catarina - O sentido dos mediadores sócio-culturais no ensino básico: um estudo de caso no concelho da Amadora [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2008. Tese de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/1358>. |
Keywords: | Mediação escolar Investimento na educação Família Indisciplina Etnicidade Desigualdades escolares School mediation Investment in education Family Indiscipline Ethnicity School inequalities |
Abstract: | Este trabalho contribui para o conhecimento dos sentidos do mediador sócio-cultural no espaço escolar.
Partindo do problema da desintegração de determinados públicos na escola, são abordadas as dimensões sociais, culturais, económicas e familiares dos alunos.
Tem uma primeira parte, de cariz teórico, que procura contextualizar as variáveis escola, mediador, aluno e família.
A segunda parte, empírica, faz o estudo de caso dos mediadores no concelho da Amadora no ano lectivo 2005/2006. This thesis contributes to a greater knowledge and perception of the socio-cultural mediator in the school environment. Starting with the problem of the non-integration of some children on the school culture, social, cultural, economical dimensions and family issues are addressed. The first half brings a theoretical context to the variables school, mediator, student and family. The second half, in an empirical base, study ofthe case of mediators in the schools of Amadora in year of 2005/2006. |
Degree: | Mestrado em Educação e Sociedade |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tese_Mediadores_Culturais_Catarina_Janela.pdf Restricted Access | 4,98 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.