Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/13567
Author(s): Ling Wang
Advisor: Alpalhão, Rui
Date: 24-Oct-2016
Title: Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
Reference: LING Wang , Nome - Cultural effects on real estate market : an explanation of urbanization [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13567>.
Keywords: Real estate Investment
Cultural Differences
Urbanization
Comportamento do consumidor
Diferença cultural
Investimento imobiliário
Mudança de comportamento
Evolução urbana
Abstract: This study investigates the Theory of Man in Consumer Behavior and Hofstede Cultural dimensions by providing deeper understanding of consumers‟ attitudes towards investment in real estate market to explain nowadays´ urbanization in different countries. After breaking down the Real estate market and RE investment process, the predictors are selected from Economic Activities, Real Estate Market, Risk and Limitation and Cultural Factors to explain the Urbanization phenomenon to reach the purpose of this paper. The result after conducting the Stepwise Regression shows there is connection among them. Together with „Real Estate Performance‟, represented by Rent Index and Property Right Index, „Cultural Index‟, represented by Uncertainty Avoidance Index and Indulgence Index, as well as other two factors from Consumer Behavior Theory- the Theory of Man are statistically significant for Urbanization.
Este estudo investiga a Teoria do homem no comportamento do consumidor e as dimensões culturais de Hofstede, proporcionando uma compreensão mais profunda das atitudes dos consumidores relativamente ao investimento no mercado imobiliário para explicar a urbanização atual em diferentes países. Depois da quebra do mercado imobiliário e do processo de investimento imobiliário, os indicadores são seleccionados a partir de Atividades Económicas, Mercado Imobiliário, Risco e Limitação e dos Factores Culturais para explicar o fenómeno da urbanização para alcançar o objetivo deste trabalho. Após a realização do Stepwise, o resultado mostra que há ligação entre eles. Juntamente com o desempenho imobiliário, representado pelo Índice de Rendas e Índice de direito de propriedade, o índice cultural, representado pelo Índice de Incerteza e Prevenção e pelo Índice da Indulgência, bem como outros dois factores da Teoria do Comportamento do Consumidor – a Teoria do Homem é estatisticamente significativa para a urbanização.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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