Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/12672
Author(s): | Guerra, João Daniel Gonçalves |
Advisor: | Martins, Susana da Cruz |
Date: | 24-Nov-2016 |
Title: | Monitorização da introdução do International Baccalaureate Programme numa organização escolar: O caso do St. Peter’s International School |
Reference: | GUERRA, João Daniel Gonçalves - Monitorização da introdução do International Baccalaureate Programme numa organização escolar: O caso do St. Peter’s International School [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12672>. |
Keywords: | Internacionalização do ensino superior Curriculum Vitae Migração Integração escolar Globalização National curriculum International curriculum Migration Integration Access to higher education Portuguese language for foreigners |
Abstract: | A globalização é um processo multidimensional através do qual as pessoas e as empresas trocam ideias, realizam transações financeiras e comerciais e difundem aspetos culturais à escala planetária.
Neste sentido, em Portugal, a instituição social “Escola” deverá ser capaz de se adaptar a este novo contexto, preparando-se para receber e formar alunos de proveniências socioeconómicas cada vez mais diferentes e de diferentes partes do mundo.
É neste contexto que surge este projeto de intervenção, monitorizando a introdução do currículo internacional – International Baccalaureate Diploma Programme – numa organização escolar portuguesa. Globalization is a multidimensional process through which people and businesses exchange ideas, conduct financial and business transactions and divulge cultural aspects on a global scale. In this sense, in Portugal, "school" as a social institution should be able to adapt to this new context, preparing to receive and train students from increasingly different socio-economic backgrounds and from different parts of the world. It is in this context that this project arises, monitoring the introduction of an international curriculum - International Baccalaureate Diploma Programme – in a Portuguese school organization. |
Degree: | Mestrado em Administração Escolar |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Projeto de Intervenção.pdf | 4,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.