Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/12540
Author(s): | Figueira, Ana Raquel Rodrigues |
Advisor: | Cardoso, Gustavo Alberto Guerreiro Seabra Leitão Crespo, Miguel Ângelo Sousa |
Date: | 10-Nov-2016 |
Title: | Jornalismo televisivo: influência da internet na produção e consumo |
Reference: | FIGUEIRA, Ana Raquel Rodrigues - Jornalismo televisivo: influência da internet na produção e consumo [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12540>. |
Keywords: | Jornalismo Internet Comunicação Televisão Informação Rede social Journalism Comunication Television Information Social networking |
Abstract: | A evolução da sociedade fez com que os meios de comunicação sofressem alterações ao longo do tempo. Nomeadamente o aparecimento da Internet revolucionou a área da Televisão e do jornalismo, levando a novas adaptações em vários sentidos. O aparecimento das plataformas online e das redes sociais veiculou a informação televisiva para qualquer aparelho de acesso à informação, o que melhorou assim a rapidez e qualidade da informação.
Esta é uma constante modificação no século XXI devido ao investimento tecnológico que se tem desenvolvido actualmente. No caso particular do jornalismo, as modificações são visíveis tanto a nível material como imaterial a partir da opinião dos próprios jornalistas, que para além de jornalistas são também consumidores de informação televisiva. Estes são certamente o melhor exemplo a evidenciar através de dados, o impacto das redes sociais da Internet tanto no jornalismo como na informação televisiva. The society's evolution made that the Media suffer changes over time. Namely the emergence of the Internet has revolutionized the field of television and journalism, leading a new adaptations in several directions. The emergence of online platforms and social networks aired a television information to any gadget to access to information, what has improved so a rapidity and quality of information. This is a constant modification at the XXI century due to technological investment that has been developed currently. In particular case of journalism, the changes are visible in both the level material as immaterial from the own journalists of view, beyond journal-ists are also television information consumers. These are certainly the best example to show through data, the impact of social networking sites both in journalism as in the television information. |
Degree: | Mestrado em Comunicação, Cultura e Tecnologias da Informação |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dissertação Final 3.pdf | 1,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.