Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/12014
Author(s): Mendes, Ana Carolina Martins
Advisor: Ramalho, Nelson Campos
Date: 8-Nov-2016
Title: International commercialization strategy: portuguese wine in China
Reference: MENDES, Ana Carolina Martins - International commercialization strategy: portuguese wine in China [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12014>.
Keywords: Competitive advantage
Wine market
Internationalization
China
Gestão de empresas
Sector vinícola
Economia portuguesa
Portugal
Vantagem competitiva
Mercado vitivinícola
Internacionalização
Abstract: Portugal's economy is strongly built upon wine industry with a per capita production and quality above average world indicators. Its sustainability and competitiveness depends on being able to grow alongside its competitors while looking attentively to emerging markets. China is one of the fastest growing economies in the world with the corresponding growth in wine consumption. Although China is one of the largest international trading countries with Portugal, and one of its biggest investors, the wine sector has been lagging, especially when compared with France or other wine producers. Considering its strategic importance it is mandatory that reasons be found to explain such fact with a focus on the Chinese opportunities in order to offer insights.
A economia portuguesa é fortemente influenciada e condicionada pela indústria do vinho, possuindo uma produção per capita e uma qualidade acima da média mundial. A sua sustentabilidade e competitividade dependem da capacidade de acompanhar o crescimento da concorrência, apostando nos mercados emergentes. A República Popular da China é uma das economias emergentes com um crescimento mais acelerado no mundo, experienciando a mesma trajetória de crescimento a nível do consumo de vinho. Apesar de ser um dos maiores investidores em Portugal e um dos países com o qual são atualmente efectuadas mais trocas comerciais, a performance de vendas do vinho nacional na China tem ficado aquém das suas potencialidades – especialmente quando comparado com o desempenho de França e dos outros países produtores de vinho. Tendo em consideração a importância estratégica desta indústria, é crucial que sejam encontradas razões para explicar este fenómeno, de modo a melhor explorar as oportunidades do mercado vitivinícola Chinês.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
INTERNATIONAL_COMMERCIALIZATION_STRATEGY_PORTUGUESE_WINE_IN_CHINA_2016.pdf3,74 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.