Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/11132
Author(s): Meinerzhagen, Sarah Andrea
Advisor: Pernas, Gonçalo
Date: 2015
Title: Business concept development: argan oil “ooxol” in Switzerland
Reference: MEINERZHAGEN, Sarah Andrea - Business concept development: argan oil “ooxol” in Switzerland [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11132>.
Keywords: Business concept development
Argan oil
Cosmetic product
Nutritive product
Estratégias de desenvolvimento
Pequena empresa
Óleo de Argan
Produto cosmetico
Produto nutritivo
Start-up
Abstract: The following project work describes a development of a business concept for a potential company start-up. The project is called A.T. Business which stands for Amin and Taoufik, the two heads of venture creation. A.T. Business’s main entrepreneurial idea is to import high quality Argan oil into the Swiss market and sell it through different distribution channels in the upper luxury market. To analyze such entrepreneurial idea, I decided to divide my work into four main chapters. The first one treats the opportunity recognition with focus on the market, the competitors. The second chapter is about the business concept development which should reveal important factors about the A.T. Business’s strengths and weaknesses. The third chapter treats the question of the resources needed for such a project and how to acquire them. Least but not last, the fourth chapter is about the business implementation. Here a product testing will be iv conducted throughout surveys. A realistic financial forecast will unfortunately not be possible as the project is only on its way to be realized. The business concept development is written in a descriptive way based on the assumption of the rightness of the sources used. Especially for the market research it is impossible to have all information available. Thus, some of the assumptions were based on theory which brings of course a risk of biases with it.
Para a minha tese, desenvolvo uma ideia de negócio que o meu marido e eu tiveram para uma potencial empresa start-up. A ideia baseia-se na exportação do precioso Argan Oil, de Marrocos para a Suiça. Argan Oil, proveniente das sementes de uma muito rica árvore – Argan – endémica de Marrocos, e que pode ser usada para fins nutritivos bem como cosméticos. As grandes marcas de cosméticos como L´Óreal ou Bodyshop glorificam a grande qualidade dos seus produtos por conterem uma pequena percentagem de Argan Oil. A diferenciação da nossa ideia de negócio assenta assim no fato de ser nosso objetivo produzir produtos cosméticos 100% naturais, utilizando o Argan Oil, que será vendido no mercado da cosmética de elevada qualidade. No momento em que o produto esteja lançado com sucesso, a A.T.Business tem planos para o alargamento da oferta de produtos para a área dos produtos nutritivos com base em Argan Oil. Para este conceito de negócio, serão alvo de desenvolvimento os seguintes pontos: A identificação da oportunidade, um desenvolvimento do seu conceito tal como a necessária deficnição dos recursos necessários e sua aquisição. Após estes passos, para se estimar o sucesso deste negócio no mercado quando do seu lançamento, potenciais consumidores serão expostos aos produtos, tendo a possibilidade de testá-los e julgá-los através do preenchimento de um questionário.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: Sim
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Project2_Sarah Andrea Meinerzhagen.pdf
  Restricted Access
2,14 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.