Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/10304
acessibilidade
Title: Plano de negócios:“Portuguese Tapas”
Authors: Palma, Maria Duque Bandeira da
Orientador: Bento, Paulo
Keywords: Gastronomia
Plano de Negócios
Restaurante
Gastronomy
Business Plan
Restaurant
Issue Date: 2014
Citation: PALMA, Maria Duque Bandeira da - Plano de negócios:“Portuguese Tapas” [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10304>.
Abstract: A ideia apresentada neste plano de negócios pretende dissociar o conceito convencional de tapas, normalmente utilizado na gastronomia espanhola, transformando-o numa versão portuguesa. Desta forma, será possível degustar vários petiscos tradicionais portugueses numa única refeição, através do conceito de tapas, aliando a tradição à modernidade. Numa primeira fase, foi efetuada a análise da envolvente externa, procurando preverse comportamentos futuros nos contextos político-legal, económico, social e tecnológico. Analisou-se ainda o setor específico onde o negócio se insere de forma a avaliar os fatores que o condicionam. De seguida, apresenta-se a ideia de negócio do Portuguese Tapas, é delineada a estratégia de desenvolvimento e os requisitos para a implementação do projeto, tendo em conta os seus pontos fortes e fracos. Por fim, procedeu-se à analise económico-financeira do projeto, aferindo a viabilidade do mesmo.
The idea presented in this business plan intends to diverge from the conventional concept of "tapas", used in the Spanish gastronomy, transforming it into a Portuguese version. Hence, it will be possible to taste different kinds of Portuguese traditional dishes in one meal, combining tradition and modernity. The business plan starts with an external analysis, trying to understand and forecast changes in the political, economic, social and technological environment. Additionally, we studied the sector and the market where the business will take place, in order to evaluate other factors that will influence it. After that, it is presented the business idea of the Portuguese Tapas, it is outlined the development strategy and the requirements for the implementation of project, weighting its strengths and weaknesses. Finally, it was performed the economic and financial analysis of the project, in order to test the viability of the project.
Description: Mestrado em Gestão Empresarial. / Sistema de classificação JEL: JEL: L26 - Empreendedorismo JEL: M21 - Economia empresarial
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/10304
Thesis identifier: 201032538
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
PLANO DE NEGOCIOS_Portuguese Tapas_Maria Palma (ISCTE-IUL 2014) Mestrado.pdf6.99 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.