Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/10304
Author(s): | Palma, Maria Duque Bandeira da |
Advisor: | Bento, Paulo |
Date: | 2014 |
Title: | Plano de negócios:“Portuguese Tapas” |
Reference: | PALMA, Maria Duque Bandeira da - Plano de negócios:“Portuguese Tapas” [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10304>. |
Keywords: | Gastronomia Plano de Negócios Restaurante Gastronomy Business plan Restaurant |
Abstract: | A ideia apresentada neste plano de negócios pretende dissociar o conceito
convencional de tapas, normalmente utilizado na gastronomia espanhola,
transformando-o numa versão portuguesa. Desta forma, será possível degustar vários
petiscos tradicionais portugueses numa única refeição, através do conceito de tapas,
aliando a tradição à modernidade.
Numa primeira fase, foi efetuada a análise da envolvente externa, procurando preverse
comportamentos futuros nos contextos político-legal, económico, social e
tecnológico. Analisou-se ainda o setor específico onde o negócio se insere de forma a
avaliar os fatores que o condicionam. De seguida, apresenta-se a ideia de negócio do
Portuguese Tapas, é delineada a estratégia de desenvolvimento e os requisitos para a
implementação do projeto, tendo em conta os seus pontos fortes e fracos.
Por fim, procedeu-se à analise económico-financeira do projeto, aferindo a viabilidade
do mesmo. The idea presented in this business plan intends to diverge from the conventional concept of "tapas", used in the Spanish gastronomy, transforming it into a Portuguese version. Hence, it will be possible to taste different kinds of Portuguese traditional dishes in one meal, combining tradition and modernity. The business plan starts with an external analysis, trying to understand and forecast changes in the political, economic, social and technological environment. Additionally, we studied the sector and the market where the business will take place, in order to evaluate other factors that will influence it. After that, it is presented the business idea of the Portuguese Tapas, it is outlined the development strategy and the requirements for the implementation of project, weighting its strengths and weaknesses. Finally, it was performed the economic and financial analysis of the project, in order to test the viability of the project. |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PLANO DE NEGOCIOS_Portuguese Tapas_Maria Palma (ISCTE-IUL 2014) Mestrado.pdf | 6,99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.