Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/10279
Author(s): | Braga, Maria Anjos Lopes dos Reis |
Advisor: | Inácio, Pedro Manuel de Sousa Leite |
Date: | 2014 |
Title: | Kering’s valuation |
Reference: | BRAGA, Maria Anjos Lopes dos Reis - Kering’s valuation [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10279>. |
Keywords: | Kering Bens de luxo Método de fluxo de caixa descontado Múltiplos Luxury Goods Discounted cash flow Multiples |
Abstract: | O presente projecto tem como objectivo a avaliação da empresa Kering, com vista a chegar a um preço-alvo e fazer uma recomendação de investimento.
A Kering é uma empresa multinacional francesa que opera no sector dos bens de luxo e está presente em todo o mundo. A empresa está dividida em duas divisões: a divisão de luxo e a de desporto e estilo de vida, possuindo um portfolio diversificado de marcas bem conhecidas, como a Gucci, Yves Saint Laurent, PUMA, entre outras. Nos últimos anos, a Kering tem passado por um processo de reestruturação com a venda de todas as empresas do segmento de retalho, com o objectivo de se tornar num grupo mais coeso, integrado e internacional.
Para avaliar a empresa foram escolhidos o Método de Fluxo de Caixa Descontado e o Método dos Múltiplos de Mercado. Para tal, é necessário analisar cuidadosamente os fundamentais da empresa, assim como estimar as principais variáveis.
Todas as análises e projecções foram elaboradas com a informação disponível até Dezembro de 2013.
Através do desenvolvimento do modelo de avaliação, chegou-se a um valor de € 184.50 por acção, que comparado com o valor de mercado de € 153.65 à data de 31 de Dezembro de 2013, significa que a Kering estava a negociar com um desconto de 20%. Desta forma, a recomendação de investimento seria então de compra da acção. The present project aims to evaluate Kering company in order to make an investment recommendation. Kering is a French multinational holding company, with a worldwide presence. The company operates in the luxury goods sector and is divided into two divisions - the Luxury Division and the Sport & Lifestyle Division - having a wide brand portfolio with some well-known brands like Gucci, Yves Saint Laurent, PUMA, among others. Through the past years, Kering has been restructuring itself to become a more cohesive, integrated and international Group. In order to see if the company is trading at a premium or at a discount, the company’s fundamentals are deeply evaluated and the main variables are estimated to apply Discounted Cash Flow and Market Multiples Method. The purpose is to reach a price target and to make an investment decision. All the analysis and projections were only prepared with the information available until December 2013. The valuation model points to a value of € 184.50 per share, which compared to the market value of € 153.65, in 31th December 2013, meaning that Kering share was trading at a discount of 20%. Thus, and according to this analysis, the investment recommendation at that time would have been to buy the share. |
Degree: | Mestrado em Finanças |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kering Valuation - Maria Braga2.pdf | 3,8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.