Mostrar resultados 109-128 de 915.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2022 | The child in charge: The case of child-participatory design of an environmental sustainability serious game | Vieira, S.; Alexandre, I. M.; Cardoso, E. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2019 | Child's oxytocin response to mother-child interaction: the contribution of child genetics and maternal behavior | Baião, R.; Fearon, P.; Belsky, J.; Baptista, J.; Carneiro, A.; Pinto, R.; Nogueira, M.; Oliveira, C.; Soares, I.; Mesquita, A. R. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Children's play profiles: contributions from child's temperament and father's parenting styles in a Portuguese sample | Santos, C.; Monteiro, L.; Ribeiro, O.; Vaughn, B. E. | Artigo | Acesso Aberto |
2019 | Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic review | Correia, N.; Camilo, C.; Aguiar, C.; Amaro, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Children's voices in early childhood education and care | Correia, N.; Aguiar, C. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2022 | Children’s life in superdiversity contexts: impacts on the construction of a children’s citizenship – the Portuguese case | Ferreira, J. M. L. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Children’s participation in early childhood education: A theoretical overview | Correia, N.; Aguiar, C.; Amaro, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Children’s right to participate in early childhood care and education settings and relative innovatory supportive digital tools for ECCE professionals’ development | Stavropoulos, E.; Karachristos, C.; Petrogiannis, K.; Aguiar, C.; Correia, N.; Wysłowska, O.; Taelman, H.; Penderi, E. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2022 | Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and care | Correia, N.; Aguiar, C.; Taelman, H.; Boderé, A.; Petrogiannis, K.; Penderi, E.; Karachristos, C.; Stavropoulos, E.; Wyslowska, O.; Markowska-Manista, U.; Mesquita, C.; Ribeiro, L.; Barros, S.; Araújo, S.; Pessanha, M.; Guimarães, C.; Coelho, V.; Correia, I.; Magalhães, E.; Figueiredo, V.; Almeida, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2017 | Choosing classrooms: a structured interview on children's right to participate | Correia, N.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
17-Dez-2022 | Ciclo de vida e sucesso de um filme na UCI Cinemas (Lisboa) | Fevereiro, Bárbara Gomes de Sampaio de Torres | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
13-Dez-2023 | A cidadania de literacia de adultos imigrantes e refugiados: Um mapeamento dos projetos de educação não-formal para a aquisição de literacia na Área Metropolitana de Lisboa | Cover, Catherine | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2021 | Ciência da prevenção e qualificação para a intervenção | Henriques, S. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2020 | Ciganos portugueses: escola e mudança social | Mendes, M. M.; Magano, O.; Costa, A. R. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Ciganos, escola e desigualdades | Mendes, M. M. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2022 | As cinco caraterísticas principais de uma sociedade comercial | Abreu, L. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
14-Nov-2023 | Classificação de tendências e previsão de preço do Índice S&P 500: Trading recorrendo a deep learning e XGBoost | Neves, Marta Sofia Morgado das | Dissertação de Mestrado | Acesso Restrito |
2002 | Classificações ocupacionais em meio rural: abordagem inicial do concelho de Avis a partir de algumas fontes | Almeida, M. A. P. de | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2020 | Classroom composition and quality in early childhood education: a systematic review | Aguiar, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2019 | Classroom quality and children's social skills and problem behaviors: dosage and disability status as moderators | Aguiar, A.; Aguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Fialho, A. | Artigo | Acesso Aberto |