Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/9842
acessibilidade
Title: As TIC no ensino profissional: utilização na sala de aula das Tecnologias da Informação e da Comunicação pelos alunos
Authors: Sousa, Ana Elisa de
Keywords: Ensino profissional
Alunos
Utilização
Tecnologias da Informação e Comunicação
Vocational educational
Students
Use
Information and Communication Technology
Issue Date: 2013
Publisher: CIES-IUL
Series/Report no.: CIES e-Working Paper
WP nº 155/2013
Abstract: O presente paper tem por objetivo apresentar os resultados da aplicação de um inquérito por questionário aos alunos dos cursos profissionais no âmbito das Tecnologias da Informação e da Comunicação, de quatro escolas, sobre a sua utilização na sala de aula. Pretende-se, assim, compreender de que modo estão a ser integradas as tecnologias nos processos de ensino e aprendizagem, depois dos projetos do Governo no âmbito do PTE, que apetrecharam escolas com equipamento tecnológico e que tinham como finalidade a aposta na formação dos agentes educativos, e qual o seu papel na preparação de alunos com competências intermédias na área das TIC, de modo a que estes possam ser tecnicamente uma resposta para uma sociedade do conhecimento e da informação.
This papers’ objective is to present the results of a survey conducted through a questionnaire applied to students of vocational courses of four schools. This survey was in the scope of the field of Information and Communication Technology in order to understand its use in the classroom. The main goal is to understand the way in which ICT is being integrated in the process of school learning, after the Governmental programmes which equipped schools with technology and invested in the training of educational agents, as well as find out what role they played in the training of students with intermediate skills in the field of ICT so that the students may become a technical response to a knowledgeable and an information society.
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/9842
ISSN: 1647-0893
Appears in Collections:CIES-WP - Working papers

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
CIES-WP155_Sousa.pdf776.64 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.