Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/9506
Autoria: Capucha, L.
Estêvão, P.
Calado, A.
Capucha, A.
Data: 2014
Título próprio: The role of stereotyping in public legitimation: the case of the PIGS label
Número: 13
Paginação: 482-502
ISSN: 1569-1322
Palavras-chave: PIGS
BRIC
Public policy
Crisis
Welfare state
Stereotype
Resumo: This article aims at deconstructing the "pigs" label, bestowed by the media on four southern European countries - Portugal, Spain, Italy and Greece - in the wake of the ongoing Eurozone debt crisis. The article will demonstrate that the "pigs" label has no correspondence to reality by discussing the evolution of several European countries on the fields of economy, education, social policies and health. The "pigs" label should be viewed instead as an instance of symbolic discrimination and as part of an hegemonic narrative aiming at legitimizing austerity policies in Southern Europe and postulating the incompatibility between social development and economic growth.
Arbitragem científica: Sim
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:CIES-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

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