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http://hdl.handle.net/10071/9080
Author(s): | Carmo, Denis Válter Abreu |
Advisor: | Jalali, Marjan Sara |
Date: | 2014 |
Title: | Analyzing the professional gaming industry in the United States of America: a pedagogical case study |
Reference: | Carmo, D. V. A. (2014). Analyzing the professional gaming industry in the United States of America: A pedagogical case study [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/9080 |
Keywords: | Professional gaming Video games Strategy Análise estratégica -- Strategic analysis Videojogos Estratégias Análise estratégica |
Abstract: | The unquestionable popularity of video games has propelled the evolution of
professional gaming to become an important part of today’s youth culture. More than
simply playing video games, millions watch carefully as professional gamers showcase
their abilities against one another. Despite facing strong social barriers, in recent years,
professional gaming has experienced an exponential growth and video game companies
can no longer ignore its importance for their own future.
In the western world, the US currently has the strongest professional gaming industry
and sets an example for the structure that this relatively new business should take in
order to be successful. Nevertheless, the professional gaming industry and the potential
that this new trend has to generate a worldwide business has not been the subject of
many managerial studies and our understanding of the variables within the industry and
surrounding it is lackluster. The increasing number of professional gaming viewers and
enthusiasts justifies the necessity and pertinence of such studies.
The purpose of this thesis is to provide a basis for the study of the professional gaming
industry in the US by developing a pedagogical case study. The requested application of
some of the most crucial analytical frameworks in Management promotes a necessary
study of the industry as well as expands the knowledge about professional gaming for
anyone involved in its resolution. A popularidade inquestionável dos videojogos impulsionou a evolução do prfessional gaming para se tornar numa parte importante da cultura da juventude actual. Mais do que o simples act de jogar videojogos, milhões de pessoas expectam atentamente quando os jogadores profissionais mostram as suas habilidades. Apesar das fortes barreiras sociais, o professional gaming experenciou um crescimento exponetial em anos recentes e as empresas de videojogos já não podem ignorar a sua importância para o futuro. No mundo occidental, os Estados Unidos da América têm actualmente a presença mais forte no professional gaming e são um exemplo de estrutura que este negócio relativamente novo deve tomar para ser bem sucedido. No entanto, a indústria do professional gaming e o potencial que esta nova tendência tem para gerar um negócio global não tem sido sujeita a muitos estudos e o entendimento das variáveis presentes dentro e fora da indústria é escasso. O aumento do número de espectadores e entusiastas do professional gaming justifica a necessiade e pertinência de tais estudos. O objectivo desta tese é fornecer uma base para o estudo da indústria do professional gaming nos Estados Unidos da América através da preparação de um caso de estudo pedagógico. A aplicação de algumas das mais importantes ferramentas analíticas na Gestão que é requerida, promove um estudo da indústria assim como expande o conhecimento acerca do professional gaming para todos os envolvidos na sua resolução. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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