Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/9080
Author(s): Carmo, Denis Válter Abreu
Advisor: Jalali, Marjan Sara
Date: 2014
Title: Analyzing the professional gaming industry in the United States of America: a pedagogical case study
Reference: Carmo, D. V. A. (2014). Analyzing the professional gaming industry in the United States of America: A pedagogical case study [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/9080
Keywords: Professional gaming
Video games
Strategy
Análise estratégica -- Strategic analysis
Videojogos
Estratégias
Análise estratégica
Abstract: The unquestionable popularity of video games has propelled the evolution of professional gaming to become an important part of today’s youth culture. More than simply playing video games, millions watch carefully as professional gamers showcase their abilities against one another. Despite facing strong social barriers, in recent years, professional gaming has experienced an exponential growth and video game companies can no longer ignore its importance for their own future. In the western world, the US currently has the strongest professional gaming industry and sets an example for the structure that this relatively new business should take in order to be successful. Nevertheless, the professional gaming industry and the potential that this new trend has to generate a worldwide business has not been the subject of many managerial studies and our understanding of the variables within the industry and surrounding it is lackluster. The increasing number of professional gaming viewers and enthusiasts justifies the necessity and pertinence of such studies. The purpose of this thesis is to provide a basis for the study of the professional gaming industry in the US by developing a pedagogical case study. The requested application of some of the most crucial analytical frameworks in Management promotes a necessary study of the industry as well as expands the knowledge about professional gaming for anyone involved in its resolution.
A popularidade inquestionável dos videojogos impulsionou a evolução do prfessional gaming para se tornar numa parte importante da cultura da juventude actual. Mais do que o simples act de jogar videojogos, milhões de pessoas expectam atentamente quando os jogadores profissionais mostram as suas habilidades. Apesar das fortes barreiras sociais, o professional gaming experenciou um crescimento exponetial em anos recentes e as empresas de videojogos já não podem ignorar a sua importância para o futuro. No mundo occidental, os Estados Unidos da América têm actualmente a presença mais forte no professional gaming e são um exemplo de estrutura que este negócio relativamente novo deve tomar para ser bem sucedido. No entanto, a indústria do professional gaming e o potencial que esta nova tendência tem para gerar um negócio global não tem sido sujeita a muitos estudos e o entendimento das variáveis presentes dentro e fora da indústria é escasso. O aumento do número de espectadores e entusiastas do professional gaming justifica a necessiade e pertinência de tais estudos. O objectivo desta tese é fornecer uma base para o estudo da indústria do professional gaming nos Estados Unidos da América através da preparação de um caso de estudo pedagógico. A aplicação de algumas das mais importantes ferramentas analíticas na Gestão que é requerida, promove um estudo da indústria assim como expande o conhecimento acerca do professional gaming para todos os envolvidos na sua resolução.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: Sim
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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