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http://hdl.handle.net/10071/8964
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Title: The challenge of enhancing a luxury brand without awareness in a perfumery
Authors: Gregório, Vânia Catarina Pereira de Barros
Orientador: Pereira, Hélia
Keywords: Designer fragrances
Fragrances
Luxury brands
Luxury communication
Luxury brand marketing plan
Perfumes de designer
Perfumes
Marcas de luxo
Comunicação do luxo
Plano de marketing de marcas de luxo
Issue Date: 2014
Citation: GREGORIO, Vânia Catarina Pereira de Barros - The challenge of enhancing a luxury brand without awareness in a perfumery [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8964>.
Abstract: The secret of beauty and attractiveness has been a quest of humans for as long as we have been civilized. People, naturally, seek to attract attention and society is increasingly accustomed living around of beauty. Everywhere, every time people are expected to be beautiful and know exactly what appeals to their sense of beauty. And it is not just a question of hairstyle or clothes they wear anymore; it is also a question of how well and confident they are. Whether it’s a night out or just another day at work, perfume makes people feel completed because it fits with their personality and influences their moods. As the world-renowned wizards of conceptual fashion, Viktor & Rolf (V&R) are known for inventing surreal twists on conventional design. Combining luxury and fashion into a perfume, V&R provide more than fragrances; it defines the character of the purchaser. Huge advantage, once most fashion brands would die to be characterized as luxury but only a few, in fact, are. However, without awareness there is no dream and that could be a challenge for many luxury brands. V&R will be used as reference to create a case that challenges students to better understand how to promote a luxury brand and how to upgrade the service on perfumeries. In order to support the target of this case study with a valuable and practical tool about the topic of Luxury Brands Marketing strategy, it was developed an extensive research on how to deal and communicate Luxury Brands.
A busca dos segredos de beleza e atracção tem sido constante desde que somos civilizados. As pessoas procuram, naturalmente, atrair atenção e a sociedade está cada vez mais acostumada a viver rodeada de beleza. Espera-se que estejamos sempre bonitos, em qualquer lugar e ocasião e, por norma, cada um de nós conhece o seu próprio senso de beleza. Já não se trata apenas do hairstyle ou vestuário que se usa; mas sim do quão bem e confiante se sente. Quer seja à noite ou apenas mais um dia de trabalho, o perfume faz-nos sentir completos, porque tem o poder de se encaixar com a nossa personalidade e o de influenciar o nosso humor. Viktor&Rolf (V&R), mundialmente reconhecidos como os “magos” da moda conceitual, são conhecidos por elevar o design convencional com um toque surreal. Combinando luxo e moda num só perfume, V&R oferece bem mais que uma fragrância, ele define o carácter de quem o usa. Uma vantagem enorme, uma vez que a maioria das marcas de moda morreria para ser caracterizada como luxo mas apenas algumas, de facto, o são. No entanto, sem notoriedade não existe sonho, o que pode representar um desafio para muitas marcas de luxo, hoje em dia. Desta forma, V&R serve de referência num caso que desafia os alunos a compreender a melhor forma de promover uma marca de luxo e como elevar o nível de serviço nas perfumarias. Dado o tema ser relacionado com estratégias de Marketing aplicadas a marcas de luxo e a fim de auxiliar o target deste Case Study com ferramentas valiosas e práticas, foi desenvolvida uma extensa pesquisa sobre como lidar e comunicar marcas de luxo.
Description: Project submitted as partial requirement for the conferral of Master in Marketing / -M31 – MarketingJEL- L67 – Other Consumer Nondurables
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/8964
Thesis identifier: 201059622
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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