Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/8529
acessibilidade
Title: Plano de negócios: bioaromatic
Authors: Rocha, Francisco José Teixeira da
Orientador: Almeida, Isabel Duarte
Keywords: Agricultura biológica
Empreendedorismo
Inovação
Plantas aromáticas e medicinais
Biological agriculture
Entrepreneurship
Innovation
Medicinal and aromatic plants
Issue Date: 2013
Citation: ROCHA, Francisco José Teixeira da - Plano de negócios: bioaromatic [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8529>.
Abstract: O presente projeto tem como tema o desenvolvimento de um plano de negócios, com a criação de uma empresa no setor das Plantas Aromáticas e Medicinais (PAM), no mercado nacional e com possibilidade de entrada no mercado internacional, numa fase futura. A evolução do mindset por parte dos consumidores em termos ambientais, sociais e económicos, levou a novas oportunidades em termos de gestão sustentável, referente à agricultura e ao ambiente. Surge desta forma uma aposta na inovação e diferenciação, que remete para a agricultura biológica, para o controlo de qualidade e certificação num modo de produção biológico, bem como para a sustentabilidade em termos ambientais e de consumo. A empresa irá operar no setor agroalimentar e tem como objetivo produzir, transformar e comercializar plantas aromáticas e derivados com base numa produção sustentável. A empresa também faz uma prestação de serviços complementares à gama de produtos, que servem de alerta e divulgação da informação relativa aos modos de agricultura praticados.
The aim of this project is the development of a business plan, with the creation of a company in the Medicinal and Aromatic Plants (MAP) industry, in the national market, with the possibility to get in the international market on a future stage. The mindset evolution on the costumers view regarding environmental, social and economical sights leaded to new opportunities concerning sustainable management regarding agriculture and environment. This leads to a bid in innovative and differentiation, which moves towards biologic agriculture, quality and certification control in the biologic production as well as auto-sufficient and with a clear global environmental advantage in terms of resources consumption. The company will operate in the agro-food sector and the goal is produce, transform and commercialize aromatic plants and derive substances based on a sustainable production. The business will also provide complementary services to the products brand which will alert and spread the information concerning the agriculture practice.
Description: Mestrado em Gestão de Serviços e da Tecnologia
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/8529
Thesis identifier: 201047446
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
TESE.pdf4.35 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.