Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6822
Author(s): | Pereira, Luís André Vargas |
Advisor: | Bernardino, Luís |
Date: | 2013 |
Title: | International marketing and expansion plan: A strategy for Companhia Agrícola do Sanguinhal for the USA market |
Reference: | Pereira, L. A. V.(2013). International marketing and expansion plan: A strategy for Companhia Agrícola do Sanguinhal for the USA market [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6822 |
Keywords: | Marketing and expansion strategy Wine market Internationalization Estratégia de marketing e expansão Mercado de vinhos Internacionalização |
Abstract: | The main objective of this project is to provide Companhia Agrícola do Sanguinhal with a marketing and expansion strategy to help its business grow in a sustainable way, taking into consideration the weight that foreign markets have in sales.
I begin by giving an insight on the current state of the company that specializes in selling wines mostly in domestic markets, but with some businesses in the foreign world.
Following that, I study the current state of the wine market with a special emphasis on the Portuguese market and the USA market, as the domestic market and the objective of the expansion project respectively. The study of these markets help readers understand the possibility that the USA market poses and the dangers of relying solely on the domestic market for growth.
A literature review of the subject of expansion and internationalization was a necessary step in order to understand how companies opt for the foreign markets and how they do it.
Finally, the project is presented, with a full strategy, marketing objectives and forecasting. All the necessary steps are given in the strategy in order for a positive outcome. O Objectivo principal deste projecto é a de oferecer à Companhia Agrícola do Sanguinhal uma estratégia de marketing e expansão para ajudar o negócio a crescer de forma sustentada, tendo em consideração o peso dos mercados externos nas vendas. Começo por dar uma visão do estado corrente da empresa especializada na comercialização de vinhos, maioritariamente no mercado doméstico, mas com alguns negócios nos mercados externos. De seguida, estudo o estado corrente do mercado dos vinhos com um ênfase especial no mercado Português e dos EUA, como o mercado base e o objectivo do projecto de expansão respectivamente. O estudo destes mercados ajudam os leitores a perceber a oportunidade que o mercado dos EUA representa e os perigos de depender unicamente do mercado interno. Uma revisão bibliográfica sobre o tema da expansão e internacionalização foi um passo necessário de forma a perceber como as empresas optam pelos mercados externos e como o fazem. Finalmente, o projecto é apresentado, como uma estratégia completa, objectivos de marketing e previsões. Todos os passos necessários são dados na estratégia para um resultado positivo. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_luis_vargas_pereira.pdf Restricted Access | 1,51 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.