Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/6805
Author(s): Rodrigues, Helena Rute de Carvalho
Advisor: Falcão, Pedro Fontes
Date: 2013
Title: Plano de negócios: Madeira in hostel
Reference: Rodrigues, H. R. C.(2013). Plano de negócios: Madeira in hostel [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte.http://hdl.handle.net/10071/6805
Keywords: Plano de negócios
Turismo
Ilha da Madeira
Low-cost
Business plan
Tourism
Madeira Island
Abstract: No âmbito do Mestrado de Gestão desenvolveu-se um projeto que configura um plano de negócios. Este recai sobre a área do turismo e consiste na criação de um hostel, ou seja, uma unidade hoteleira low-cost. Este tipo de unidade hoteleira é adequado à crise vivida na atualidade e tem como foco atrair jovens nacionais e estrangeiros. O projeto teve como objetivo analisar a viabilidade da criação de um hostel na Região Autónoma da Madeira. Assim, procedeu-se à pesquisa de informações sobre turismo em Portugal e na Madeira, sobre hostels e sobre planos de negócios. Após ter adquirido conhecimento nestas áreas, fez-se uma análise de mercado e desenvolveu-se todo o processo de formulação estratégica. Em seguida, para melhor definir o serviço, as suas características e a sua viabilidade foram definidas as políticas de implementação, chegando, finalmente, à avaliação financeira do negócio. Nesta avaliação, foram desenvolvidos vários mapas financeiros e instrumentos de avaliação para concluir que o projeto é viável.
In order to conclude the Master degree in Management, a final project was developed. The project is a business plan for the creation of a hostel, which is a low-cost hotel unit. This business plan falls in the area of tourism and has Madeira Island as the destination. It is suitable, considering the economic crisis environment this market is facing and its main focus is to create demand in the national and international youth segment. The main goal of this project was to determine the viability of this business plan. So, a research about the tourism in Madeira and Portugal, about the hospitality industry and the hostel segment in particular and about how to develop a business plan was made. After acquiring enough knowledge in these topics, a market analysis was done and the strategic formulation process was developed. The following steps were to describe the service itself, what it contains and what was needed to make it come true. In the end it was developed a financial evaluation of the business that concluded that the project is viable.
Degree: Mestrado em Gestão
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_helena_carvalho_rodrigues.pdf
  Restricted Access
2,13 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.