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http://hdl.handle.net/10071/6559
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Title: Customer satisfaction and repurchase intention: an application to thetelecommunications industry
Authors: Cigarra, Cândida Carraça
Orientador: Rita, Paulo
Keywords: Customer satisfaction
Quality
Trust
Repurchase intention and telecommunications
Issue Date: 2012
Citation: CIGARRA, Cândida Carraça - Customer satisfaction and repurchase intention: an application to thetelecommunications industry [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6559>.
Abstract: In an ever changing world, enterprises need to focus in their customers in order to guarantee their future survival and success. However, what constructs are truly important in determining Customer Repurchase Intention? For a long time, Overall Customer Satisfaction was considered to be the fundamental construct when determining Repurchase Intention. In this study, it is proofed that although Overall Customer Satisfactions is important, it is not the fundamental construct determining Repurchase Intention. Constructs like Quality Perception or Trust play a fundamental role in maintaining a customer, in the complex world of International Telecommunication in a Business to Business perspective.
Num mundo em constante mudança, as empresas devem apostar nos seus clientes para garantir a sua sobrevivência e futuro sucesso. No entanto, quais são as variáveis que realmente infuenciam a intenção de manter e desenvolver um relacionamento comercial? Durante vários anos, a Satisfação de Cliente foi considerada a variável que mais infuenciava a Intenção de Recompra e, consequentemente, a manutenção um relacionamento comercial. Neste estudo é provado que a Satisfação de Cliente, apesar de importante no contexto comercial, não é de todo a variável mais importante quando se fala de Intenção de Recompra. Variáveis como a Confiança ou a Percepção de Qualidade também desempenham um papel fundamental no complexo mundo das Telecomunicações Internacionais numa perspectiva Business-to-Business.
Description: A Dissertation presented in partial fulfillment of the Requirements for the Degree of Master in International Management / JEL Classifications: Telecommunications (L96), Marketing and Advertising (M39)
URI: http://hdl.handle.net/10071/6559
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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