Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6559
Author(s): | Cigarra, Cândida Carraça |
Advisor: | Rita, Paulo |
Date: | 2012 |
Title: | Customer satisfaction and repurchase intention: An application to the telecommunications industry |
Reference: | Cigarra, C. C. (2012). Customer satisfaction and repurchase intention: An application to the telecommunications industry [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6559 |
Keywords: | Customer satisfaction Quality Trust Repurchase intention and telecommunications |
Abstract: | In an ever changing world, enterprises need to focus in their customers in order to guarantee
their future survival and success. However, what constructs are truly important in determining
Customer Repurchase Intention? For a long time, Overall Customer Satisfaction was
considered to be the fundamental construct when determining Repurchase Intention. In this
study, it is proofed that although Overall Customer Satisfactions is important, it is not the
fundamental construct determining Repurchase Intention. Constructs like Quality Perception
or Trust play a fundamental role in maintaining a customer, in the complex world of
International Telecommunication in a Business to Business perspective. Num mundo em constante mudança, as empresas devem apostar nos seus clientes para garantir a sua sobrevivência e futuro sucesso. No entanto, quais são as variáveis que realmente infuenciam a intenção de manter e desenvolver um relacionamento comercial? Durante vários anos, a Satisfação de Cliente foi considerada a variável que mais infuenciava a Intenção de Recompra e, consequentemente, a manutenção um relacionamento comercial. Neste estudo é provado que a Satisfação de Cliente, apesar de importante no contexto comercial, não é de todo a variável mais importante quando se fala de Intenção de Recompra. Variáveis como a Confiança ou a Percepção de Qualidade também desempenham um papel fundamental no complexo mundo das Telecomunicações Internacionais numa perspectiva Business-to-Business. |
Degree: | Mestrado em Gestão Internacional |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_candida_carraca_cigarra.pdf | 779,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.