Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6557
Author(s): | Lopes, Melissa Centurio |
Advisor: | Santos, Maria Conceição |
Date: | 2012 |
Title: | Building an integrated communication strategy for Spausa Portugal: beauty care line in the portuguese market |
Reference: | Lopes, M. C. (2012). Building an integrated communication strategy for Spausa Portugal: A beauty care line in the portuguese market [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6557 |
Keywords: | Media social Rede social Comunicação Integrada de marketing Marca Lançamento de novos produtos Sector dos cuidados de beleza Social networking Integrated marketing communication New product launch Beauty care sector Branding |
Abstract: | O objetivo deste trabalho é desenvolver um plano de comunicação integrada para a
marca Portuguesa, Spausa Portugal para o mercado Português de cuidados de beleza.
Spausa Portugal é uma marca recentemente lançada no mercado Português com
recursos limitados e por isso ainda com pouca notoriedade. O objetivo deste plano de
comunicação é sobretudo aumentar o grau de conhecimento desta nova marca mas
com recurso a meios de comunicação e instrumentos que permitam minimizar o
investimento, tais como canais de media social, e outros meios, tais como relações
públicas, venda pessoal e promoção de vendas, a fim de atingir os consumidores em
potencial.
Para apresentação de um plano realista e exequível para Spausa Portugal o poder
implementar é necessário compreender e analisar o sector dos cuidados de beleza,
nomeadamente os principais intervenientes no mercado e desenvolver pesquisas de
mercado para entender a percepção dos produtos e Spausa da marca entre os
consumidores potenciais. É um desafio estratégico a entrada recente desta empresa
num mercado em fase de maturidade e onde várias marcas consolidadas competem
com elevada intensidade concorrência Assim para além da análise dos agentes de
mercado, ainda se passou em revista o estado da arte da literatura sobre os principais
domínios científicos que contextualizam os condicionalmente deste Plano de
Comunicação, a saber: gestão da marca e comunicação integrada, nomeadamente com
recurso a redes sociais. The objective of this work is to develop an integrated communication plan for the Portuguese brand, Spausa Portugal for the Portuguese beauty care market. Spausa Portugal is a brand that was recently launched in the Portuguese market with limited communication resources and with low awareness to its brand. The purpose of this communication plan is mainly to increase the degree of knowledge of this brand through the use of low cost media instruments inorder to minimize the investment, such as social media channels, and other means. These means include, public relations, personal selling and sales promotion in order to reach potential customers. To present a realistic and achievable plan for Spausa to implement in the Portuguese market it is necessary to understand and analyze the beauty care sector, including the key players in the market and develop market research to understand the perception of the brand’s products and Spausa’s brand among potential consumers. It is a challenge for Spausa Portugal to enter a mature market, such as the beauty care sector. It is a challenge because, there are several established brands competing for market share. In addition to the analysis of the market, this disseration project will also review literature that focuses on main areas that will contextualize the result of a communication plan, namely brand management and an integrated communication, through the use of social networking. |
Degree: | Mestrado em Gestão Internacional |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_melissa_centurio_lopes.pdf | 10,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.