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http://hdl.handle.net/10071/6510
Author(s): | Moreira, Vera Morgado |
Advisor: | Teixeira, Nuno Reis |
Date: | 2012 |
Title: | Integrated communication plan for Philadelphia brand |
Reference: | Moreira, V. M. (2012). Integrated communication plan for Philadelphia brand [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6510 |
Keywords: | Philadelphia cream cheese Communication Marketing Online communication Queijo creme Philadelphia Comunicação Comunicação online |
Abstract: | This project involved the delineation of an integrated communication plan for Philadelphia brand in the Portuguese retail channel, giving some emphasis to digital media.
To sustain the plan outlined was necessary to know the sector of spread cream cheese in Portugal, the consumers of this product, the brand and its company and also its market competition.
As one of the objectives of the plan were explore the digital environment was also collected information on consumer habits and search on the internet, as well as the evolution of adherence to this platform for sharing information.
This plan is presented in line with the brand strategy in Portugal as well as in other markets and aims to enhance the brand and cream cheese consumption among consumers. Este projeto envolveu a definição de um plano de comunicação integrado para a marca Philadelphia no canal de retalho Português, dando alguma ênfase aos meios digitais. Para sustentar o plano traçado foi necessário conhecer o setor de queijo creme para barrar em Portugal, os consumidores deste produto, a marca e a sua empresa e ainda a sua concorrência no mercado. Sendo um dos objetivos do plano a exploração do meio digital, foi recolhida informação sobre os hábitos de consumo e de utilização da internet, bem como a evolução da adesão a esta plataforma para procura e partilha de informações. Por fim este plano é apresentado em linha não só com a estratégia da marca Philadelphia em Portugal mas também em outros mercados e visa reforçar a marca e o consumo de queijo creme entre os consumidores. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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