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http://hdl.handle.net/10071/6449
Author(s): | Cruz, André G.B. Pereira da |
Advisor: | Eccles, Gavin |
Date: | 2013 |
Title: | Internationalization of Portuguese firms: Motivations, cultural influence and entry modes |
Reference: | Cruz, A. G.B. P. (2013). Internationalization of Portuguese firms: Motivations, cultural influence and entry modes [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6449 |
Keywords: | Internationalization International business Cultural influence Entry modes |
Abstract: | This thesis is part of the Master of Science in Business Administration. Writing about
the Portuguese firm’s internationalization allows a greater understanding of good
practices among these companies as well as being able to make suggestions to further
improve internationalization processes.
After providing theoretical frameworks and theories on International Business, five
successful Portuguese companies were analyzed and then compared with the existing
literature.
In general terms, it was concluded that Internationalization may be of major importance
for a firm’s growth and that motivational factors as well as the cultural understanding
abilities are linked to international success.
The research done also proved that the choice of an entry mode does not determine the
success of an Internationalization strategy, instead a quality networking and the
international commitment the firm intends to achieve will influence and allow the firm
to use the selected entry mode successfully. A tese apresentada enquadra-se no âmbito do Mestrado em Business Administration. O tema surgiu de forma a compreender e a sugerir boas práticas de empresas, nomeadamente nacionais, que queiram avançar com uma estratégia de expansão internacional. Nesse sentido, cinco casos de empresas Portuguesas bem sucedidas no estrangeiro foram analisados e as suas práticas posteriormente relacionadas com alguma da extensa literatura relacionada com a matéria. De forma breve, concluiu-se que a Internacionalização pode, de facto, impulsionar o crescimento das empresas e que os factores motivacionais e capacidades de reconhecimento culturais estão ligados ao sucesso internacional. O estudo realizado demonstrou também que a escolha do modo de entrada não é determinante para uma estratégia de Internacionalização. A qualidade de networking e o nível de integração internacional desejado irão ser de grande importância para o sucesso de entrada no mercado alvo, possibilitando assim um acesso efectivo através do método de entrada seleccionado. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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