Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6449
acessibilidade
Title: Internationalization of portuguese firms: motivations, cultural influence and entry modes
Authors: Cruz, André G.B. Pereira da
Orientador: Eccles, Gavin
Keywords: Internationalization
International business
Cultural influence
Entry modes
Issue Date: 2013
Citation: CRUZ, André G.B. Pereira da - Internationalization of portuguese firms: motivations, cultural influence and entry modes [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6449>.
Abstract: This thesis is part of the Master of Science in Business Administration. Writing about the Portuguese firm’s internationalization allows a greater understanding of good practices among these companies as well as being able to make suggestions to further improve internationalization processes. After providing theoretical frameworks and theories on International Business, five successful Portuguese companies were analyzed and then compared with the existing literature. In general terms, it was concluded that Internationalization may be of major importance for a firm’s growth and that motivational factors as well as the cultural understanding abilities are linked to international success. The research done also proved that the choice of an entry mode does not determine the success of an Internationalization strategy, instead a quality networking and the international commitment the firm intends to achieve will influence and allow the firm to use the selected entry mode successfully.
A tese apresentada enquadra-se no âmbito do Mestrado em Business Administration. O tema surgiu de forma a compreender e a sugerir boas práticas de empresas, nomeadamente nacionais, que queiram avançar com uma estratégia de expansão internacional. Nesse sentido, cinco casos de empresas Portuguesas bem sucedidas no estrangeiro foram analisados e as suas práticas posteriormente relacionadas com alguma da extensa literatura relacionada com a matéria. De forma breve, concluiu-se que a Internacionalização pode, de facto, impulsionar o crescimento das empresas e que os factores motivacionais e capacidades de reconhecimento culturais estão ligados ao sucesso internacional. O estudo realizado demonstrou também que a escolha do modo de entrada não é determinante para uma estratégia de Internacionalização. A qualidade de networking e o nível de integração internacional desejado irão ser de grande importância para o sucesso de entrada no mercado alvo, possibilitando assim um acesso efectivo através do método de entrada seleccionado.
Description: Classificação: F15: Economic Integration; F23: Multinational Firms; International Business
URI: http://hdl.handle.net/10071/6449
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese Mestrado Final Version.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.