Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6432
acessibilidade
Title: China: estudo sobre uma visão negocial
Authors: Oliveira, João António de Albuquerque Borges de
Orientador: Trigo, Virgínia
Keywords: Portugal
Exportação
China
Negociação
Exports
Negotiation
Issue Date: 2013
Citation: OLIVEIRA, João António de Albuquerque Borges de - China: estudo sobre uma visão negocial [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6432>.
Abstract: O desempenho económico da China é díspar face à economia europeia que tem vindo a sofrer uma desaceleração produtiva e uma crise económica. Por esta razão torna-se apelativo conseguir estabelecer relações negociais com a China, potencial mercado para a exportação de produtos e serviços Portugueses. O objetivo desta dissertação é estabelecer uma visão negocial que promova a relação comercial entre Portugal e a China. Para tal é necessário conhecer a influência da cultura empresarial na negociação bilateral que se impõe respeitar, como seja a peculiar característica do povo chinês – o “guanxi ou alma do negócio” - rede de relacionamentos entre as pessoas que é indispensável para o funcionamento social e político do País. Neste contexto, será relevante analisar aspetos de influência e estratégias na negociação com a China tendo em conta a diversidade cultural e as exigências do mercado e tentar entender qual a melhor maneira de criar relações comerciais consistentes e duradouras, permitindo dessa forma uma maior consciencialização das oportunidades, no atual contexto da globalização.
The economic performance of China follows an opposing pattern to the European one that has suffered a slowdown in production and an economic crisis. Because of that, it is appealing to establish business relations with China, which has a potential market for the export of Portuguese products and services. The objective of this dissertation is to explore and understand the negotiation vision that could promote the economic relations between Portugal and China. To such purpose, it is important to understand the influence of business culture in the bilateral negotiations and, in particular, a peculiar characteristic of the Chinese people – “guanxi, the soul of the business” – that is a network of relationships among people that is indispensable for the function of the social and political country. In this context we must also analyze the influence of strategies in negotiating with China, without forgetting the cultural diversity and the demands of the market, and try to understand the best way to create consistent and lasting business relations, allowing for a better awareness of the opportunities in the current context of globalization.
URI: http://hdl.handle.net/10071/6432
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
CHINA- ESTUDO SOBRE UMA VISÃO NEGOCIAL, Joao Oliveira, ISCTE-IUL, 2013, Mestrado.pdf6.56 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.