Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6046
Author(s): | Barreto, Maria Antónia |
Date: | Sep-2013 |
Title: | Apresentação do projeto “O papel das organizações da sociedade civil na educação e na formação: O caso de Guiné-Bissau, São Tomé e Príncipe, Angola, Moçambique” |
ISBN: | 978-989-97836-5-2 |
Keywords: | Sociedade civil Educação Formação Guiné-Bissau São Tomé e Príncipe Angola Moçambique |
Abstract: | O projeto de investigação “O papel das organizações da sociedade civil
na educação e na formação: O caso de Guiné-Bissau, São Tomé e Príncipe,
Angola, Moçambique”, financiado pela FCT, decorre entre 2010 e
2013. A investigação incide em sete estudos de caso, de âmbito diferente,
tendo em comum a intervenção de organizações da sociedade civil nas
áreas da educação e da formação. O objetivo principal da investigação é
o de conhecer os papéis desempenhados por organizações da sociedade
civil nas áreas da educação e da formação e o jogo de relações estabelecidas.
Está a ser utilizada uma metodologia de carácter qualitativo,
com análise documental e aplicação de entrevistas. The research project “The role of civil society organisations in education and training: Guinea-Bissau, São Tomé e Príncipe, Angola and Mozambique”, financed by FCT, is being undertaken between 2010 and 2013. The research focuses on seven case studies, with a different scope, having in common the involvement of civil society organisations in the areas of education and training. The main goal of this research is to understand the roles played by civil society organisations in education and training and the relationships that are established. It uses a qualitative methodology, with document analysis and interviews. |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CEI-CLN – Capítulos de livros nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barreto_COOPEDU.pdf | 172,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.